SuperMarketuldefilme
... a rămas un SuperBlog
-
concluzii de la finalul competiţiei
SuperBlog 2013 -
Deşi competiţia s-a terminat la 1
decembrie, mi-am dorit să scriu acest articol, dar din lipsă de organizare/
timp, de abia acum mi-am făcut timp să-l scriu.
Propriul Motto: Sunt un om curios şi asta îmi
ocupă tot timpul.
Motto: Un scop fără un plan este doar
o dorință. (Antoine de Saint-Exupéry)
Pentru că
primul articol postat în cadrul acestei competiţii s-a numit
SupermarketuldeFilme este un SuperBlog m-am gândit să închei această experienţă
online SuperMarketuldefilme ... a rămas un SuperBlog.
Introducere:
Când m-am
decis să particip, am căutat informaţii online despre concurs, dar mi-am dat
seama pe parcurs că, fie erau incomplete, fie inexacte. Este unul dintre
motivele care stau la baza publicării acestui articol; el cuprinde mici
indicaţii, sugestii, pentru cei care vor să participe în viitor la competiţia
Super Blog şi să se claseze pe un loc cât mai fruntaş.
Într-un mod se
‘vede’ competiţia din afară/ la început, se descoperă pe parcurs, iar la final
... fiecare dintre participanţi rămâne cu ceva ...
Dacă aţi mai
citit alte articole de pe acest blog, v-aţi putut da seama că aici se regăsesc
informaţii clare, la subiect, bine structurate, nicidecum, opinii, recenzii,
declaraţii siropoase despre o persoană sau obiect. Aşadar, ceea ce urmează este
scris ‘la rece’, dar fără a jigni sau incomoda pe cineva. În momentul de faţă
nu ştiu dacă voi mai participa, însă, dacă voi reveni, îmi voi urma propriile
sfaturi postate aici.
Intenţia mea
nu este de a mă situa pe poziţia unui guru
(atot cunoscătoare), căci nu sunt, ci doar de a da anume răspunsuri pe care
le-am căutat şi eu, şi pe care – negăsindu-le în altă parte – le-am descoperit
singură. Asta nu înseamnă că ceea ce regăseşte aici te poate transforma în
câştigătorul primului loc, dar nici al ultimului. Important este să ştii la ce
să te aştepti, să nu fii surprins încă de la prima probă şi să-ţi reduci
nivelul de stres avut în această perioadă.
Despre competiţia SuperBlog: toată
lumea o compară cu un maraton. E adevărat. Precum la un maraton adevărat,
şi aici trebuie să dai dovadă de rezistenţă fizică şi psihică, perseverenţă,
răbdare, curaj, dedicaţie şi pasiune pentru ceea ce realizezi. Eu aş îndrăzni
să-l compar şi cu sportul extrem bungee jumping: doar pentru cei curajoşi ...
Pe
scurt, în cele 2 luni de muncă, stres şi termene-limită, trebuie să te arăţi
celorlaţi plin de creativitate, imaginaţie, inventivitate, atractivitate,
iniţiativă, noutate ...
Mini-ghid al participantului la competiţia SuperBlog:
Notă:
m-am ghidat după ediţia din 2013. Sper că
regulamentul nu se schimbă de la o ediţie la alta. Eu n-am găsit (poate că n-am
căutat unde trebuie) detalii exacte şi complete despre probele din ceilalţi
ani.
Deşi competiţia SuperBlog, varianta de
toamnă, are loc între 1 octombrie – 1 decembrie, ca viitor participant trebuie
să te pregăteşti
(fizic, psihic & emoţional) dinainte, astfel:
- În primul rând te întrebi ce vrei
să obţii în urma participării (un răspuns exact şi sincer). Precum s-a
observat, concursul durează 2 luni, aşadar activităţile cotidiene (de
care te poţi lipsi) trebuie plasate (uşor) în planul 2, pentru a te putea
concentra mai uşor la temele propuse.
- Cauţi informaţii [scris, video] despre
competiţie, foşti/ actuali participanţi/ câştigători, actuali juraţi – totul
pentru a avea o părere de ansamblu, cât mai corectă, despre ceea ce înseamnă
SuperBlog.
- Înainte de a începe concursul -
respectiv pe 1 octombrie - trebuie publicat un articol în care să anunţi
participarea la competiţie; trimiţi adresa lui / URL într-un e-mail adresat
organizatorului, iar el îţi trimite confirmarea intrării în concurs, prin
activarea unui cont personalizat.
- Te abonezi la newsletter
pentru a primi informaţii despre probele
concursului. Nu ştiu şi nici nu (mai) contează de ce e-mail-urile cu privire la
apariţia unei noi probe mi-au venit cu întârziere. Pentru asta, dar şi pentru a
afla alte informaţii, trebuie intrat zilnic, de mai multe ori pe zi, pe pagina
concursului şi pe pagina acestuia de Facebook.
-
Nu este obligatorie participarea
la toate probele, dar ‘cu
cât participi la mai multe probe, cu atât mai remarcate îţi vor fi calităţile
de blogger şi vei putea câştiga mai multe puncte şi premii.’
- S-ar putea să te deranjeze faptul
că un sponsor acordă 100 de puncte mai multor participanţi la aceeaşi probă.
- La începutul aceastei ediţii s-a
menţionat un număr aproximativ de 30 de probe, iar în final au rezultat 28.
- Învaţă să foloseşti un program de
editare a fotografiilor. Îţi va creşte mult punctajul, la fel, şi alegerea unor
imagini şi videoclipuri adecvate răspunsului propus de tine pentru tema
respectivă.
Ce n-am ‘văzut’eu (la început) / ce nu
se ‘vede’ din regulamentul
acestui concurs:
-
se punctează – cât mai mult –
creativitatea, dar şi imaginaţia, puse în valoare în scris (trebuie folosite
cuvintele cele mai potrivite contextului; de ex. eu sunt creativă şi am
imaginaţie, dar nu în scris)
- citat: ‘Concursul se
adresează tuturor persoanelor cu vârsta de minimum 18 ani, cu domiciliul sau reşedinţa
în România, care deţin un site personal, denumit în continuare blog,
indiferent de tematică, vechimea şi /sau traficul de vizitatori ale acestuia.
Blogul şi toate articolele participante în competiţie trebuie să fie redactate în
limba română.’ Cum am perceput eu: nu te avantajează
nimeni (sper), tu îţi creezi propriul avantaj/ valoare dacă pe blogul personal
scrii despre ‘orice’. Îmi propusesem la începutul competiţiei să răspund la
fiecare probă plecând de la faptul că blogul meu este de nişă, dar pe parcurs
n-am mai putut face faţă.
Într-adevăr
vechimea nu contează (mă întreb pentru care motiv ar fi contat), dar cu numărul
de vizitatori este o problemă. Se spune că nu contează (m-a atras asta), şi
totuşi au fost probe la care s-au punctat comentariile, aprecierile,
distribuirile cititorilor (like-uri, share-uri etc.).
Este firească
naţionalitatea română a participanţilor, dar l-a final s-a văzut că cel care
s-a situat pe locul 51 locuieşte în Germania. Asta să însemne că orice român
aflat în străinătate, ce scrie în limba română, poate participa?
Despre
folosirea limbii române: alţii sunt ‘fan brânză’, eu sunt fan ‘limba română’;
la unele probe s-a menţionat la corectitudinea gramaticală – no comment. Consider că nu este acelaşi
lucru: a scrie dezordonat, cu prescurtări, erori gramaticale ... (eu n-am
răbdare să citesc astfel de articole/ blog-uri) şi alta lipsa unor litere/
caractere, ce poate apărea din neatenţie sau grabă (deşi totul trebuie recitit
înainte de publicare). Deşi blogul participant aparţinând unui român este scris
într-o limbă străină, acesta poate participa cu articole scrise în limba
română.
- Se spune că un participant are
‘dreptul de a se retrage în orice moment din competiţie’ (citat). Părerea mea:
de ce te înscrii ... dacă renunţi ...? Ştiu din propria experienţă cât de
obositoare a fost perioada, însă dacă îţi propui să ajungi finalist, este
obligatoriu să participi la toate probele (nu contează punctajele obţinute). No comment pentru decizia unui participant
care a decis să se retragă pe motivul că el nu scrie despre ‘produse femeieşti’
sau pentru o participantă - despre ‘plăcile video’. Te poate
încuraja un articol despre un blogger nevăzător ce a continuat competiţia până
la sfârşit.
- În regulament nu se face
menţiunea, însă ai nevoie de conturi pe site-uri de socializare (Facebook, Twitter, Instagram) realizate pentru blog. Pentru că n-am dorit să-mi deschid
conturi pe aceste site-uri, am fost punctată mai puţin la unele probe.
- Atenţie la
cerinţele tehnice: folosirea cuvintelor-cheie obligatorii şi asocierea
link-urilor.
- Despre contestaţii:
citat ‘fiecare participant la competiţţie are
dreptul la un număr total de 3 contestaţii, cu menţiunea că, în cazul în care
contestaţiile se soldează cu mărirea notei, caz în care sunt considerate
justificate, aveţi dreptul la o nouă contestaţie. Argumentele sunt necesare din
aceleaşi motive pentru care sunt solicitate şi în alte competiţii: justificarea
lansării contestaţiei, motivele pentru care, raportându-te la cerinţele propuse
de juriu, consideri că articolul merită o notă mai mare, dincolo de aprecierea
subiectiva "punctajul primit e prea mic". În urma contestaţiei,
punctajul se poate modifica sau poate rămâne neschimbat.’
Pentru a scrie articolele:
-
Probele apar la 2-3 zile pentru
care ai la dispoziţie 7 zile. Fapt ajutător sau nu: pentru fiecare zi de întârziere a înregistrării
articolului pe platforma de jurizare se scad 10 puncte din punctajul acordat.
Aşadar, dacă ţi-ai fixat ca ţel să ajungi finalist, o poţi face şi publicând şi
înregistrând un articol după a 7-a zi acordată. Citat: ‘nu
se ţine cont de momentul la care ai postat articolul pe blog, ci de cel in care
ai înregistrat articolul în platforma de jurizare pentru că penalizările se
aplică automat, din sistemul de programare, platforma nu “caută” pe fiecare
blog data publicării; de altfel, pe bloguri data publicării articolelor nu e întotdeauna
menţionată şi, oricum, poate fi cu uşurinţă modificată.’
-
Pe lângă sursele de infomare
recomandate, descoperă şi foloseşte şi altele.
- Atenţie la formularea enunţului
probei, cerinţelor tehnice, criteriilor de jurizare. În cazul în care ai vreo
nelămurire, ai timp de întrebat şi primit răspuns (unele dintre enunţuri pot
părea neclare, ireale, chiar ciudate). Nu lăsa pe ultima oră, în ultima zi,
publicarea articolului pe propriul blog; din cauze obiective poţi întârzia cu
răspunsul, pentru care eşti depunctat.
Pentru a înregistra un articol (adică
răspunsul tău):
- publică articolul pe propriul
blog
- menţionează – la începutul sau la
sfârşitul articolului – că acesta a fost scris pentru SuperBlog
- logează-te la contul personal din
platforma de jurizare cu datele stabilite la înscriere. Aici apar ca ‘rubrici’:
centralizator
contul meu
schimbă parola
clasament
logout
Centralizator -> Participă – la
fiecare probă apare: Titlul, Copy-paste articol, adresa URL la care apare
articolul de pe blogul tău. Aceste date trebuie să fie exacte cu ceea ce apare
pe blog. Atenţie: odată adăugat articolul pe platforma de jurizare, acesta nu
trebuie şters sau modificat; ai grijă ca adresa URL să fie la fel (Cu toate că
am trimis 2 adrese URL incomplete, organizatorul mi-a înţeles greşeala şi s-a
reglat situaţia); la rubrica ‘conţinutul articolului’ se copiază articolul, dar
nu ştiu cum apare pe platforma sponsorului/ juratului probei (de fapt nu prea
contează, căci el intră pe blogul tău după adresa articolului indicată de tine).
După ce criterii s-au acordat punctele:
- Nu s-a apreciat copy-paste. Eu n-am prea înţeles: care copy-paste? Imitaţia este o problemă
largă de dezbătut. Toţi suntem o imitaţie a celorlaţi, nu-i aşa? Să zicem că a
copia şi a te influienţa de undeva/ de la cineva sunt două lucruri diferite.
Poate că nu s-a vrut asemănarea exactă (virgulă cu virgulă) între articole,
ceea ce era imposibil de realizat. Oare s-o fi considerat copy-paste faptul că unele articole începeau cu un motto diferit,
ales în funcţie de blog, tema propusă, răspunsul ales (doar cuvântul ‘motto’
era copy-paste)? Sau că articole
diferite au avut acelaşi titlu? Sau atunci când s-a cerut inventarea unei
poveşti/ familii/ concurs, ideea de bază era aceeaşi?
- Pentru unele
articole s-a cerut un minim/ maxim de caractere (fără spaţii) = characters (no spaces). Eu am făcut
proba astfel: am copiat răspunsul meu, doar el, într-un document nou, pentru a
şti exact câte caractere am folosit.
- Textul trebuia să fie (într-o ordine
aleatorie):
unitar,
relevant, la obiect, creativ, nou, original, captivant, amuzant;
să
fie prezentat într-o formă atractivă şi inedită;
să
aibă fluenţă şi corectitudine în exprimare/
gramaticală;
să
aibă unitate, coerenţă şi cursivitate;
în
unele cazuri: s-a punctat iniţiativa; utilitatea; îmbunătăţirea produsului;
emoţia transmisă cititorilor (un indicator fiind comentariile acestora); concizia, coerenţa
şi entuziasmul;
răspunsul
oferit să fi fost prezentat din unghiuri de privire inedite; sub forma unei
poveşti reale sau imaginare;
să
exprime nota personală a autorului.
Cum a perceput eu notarea:
- n-a contează sinceritatea (nimeni nu
ştie că eşti sau nu sincer/ nimănui nu-i pasă)
- au contat: articolele cât mai lungi,
mai siropoase, mai ‘mincinoase’, lăudăroase, în sensul că trebuie să scrii /
descrii cât mai artistic, plastic, obiectul la care face referire tema probei;
povestea şi modul în care a fost redată (advertorial
sau nu)
- atunci când prin tema propusă s-au cerut detalii tehnice,
acestea trebuiau foarte mult şi foarte bine detaliate
- criteriile de jurizare au fost aproape identice
(copy-paste), aşa încât mă întreb cum s-a făcut reuşit o jurizare obiectivă
&&&
Statistică generală
pentru SuperBlog 2013:
- la
începutul competiţiei s-au înscris: 270 de bloguri
- finalişti
(ce au participat la toate cele 28 de etape): 95 de bloguri
- au fost
scrise: 3753de articole; în medie 134 de articole pe probă
- conform sursei ‘s-au scris peste 2,5 milioane de
cuvinte, au fost postări pe grupul de superblogeri de pe Facebook cu peste 1000
de comentarii, a fost ediţia cu cel mai mare număr de finalişti
de până acum,
respectiv 95’
Sponsori / probele sponsorizate:
-
Toyota : 1, 13, 24
-
MarketOnline.ro: 2, 23
-
Farmec: 3, 15, 28
-
Programs4Media & RoImage: 4
-
Delaco: 5, 19
-
Vila Alpin*** din Straja: 6, 20
-
Reeijia.ro: 7, 14
-
Coty Cosmetics Romania: 7, 17
-
StampileOnline.ro: 9
-
MediaDot.ro: 10, 16
-
Editura Nemira: 11, 25
-
LuxuryGifts.ro: 12, 21, 26
-
Vacanţe
Speciale CND Turism: 18
-
Compania – Valvis Holding /
Brandul – AQUA Carpatica: 22
-
Zeilist.ro
[partener media]: 27
Am realizat o
mică statistică
a participării mele din acest an, nu pentru a mă lăuda, ci pentru a
se vedea cum au fost apreciate de juriu răspunsurile mele. Fiecare dintre ele
încep cu copierea enunţului formulat de juratul/ sponsorul probei respective.
1. Titlul
probei: Toyota Corolla. Frumoasa cu un
scop precis
Participanţi: 206
Punctajul
acordat: 80
2. Titlul
probei: Viaţa
sănătoasă la tine acasă
Participanţi:
194
Punctajul
acordat: 93
3. Titlul
probei: Doctorul personal al părului tău
Titlul
articolului: Farmecul nostru de toate zilele!
Participanţi:
182
Punctajul
acordat: 90
4. Titlul
probei: Tentaţii (i)rezistibile
Titlul
articolului: Viaţa e o călătorie pe care nu trebuie s-o faci singur
Participanţi:
179
Punctajul
acordat: 85
5. Titlul
probei: Când te gândeşti la Miez de Lapte, la ce te mai gândeşti?
Titlul
articolului: Când elefanţii zboară!
Participanţi:
171
Punctajul
acordat: 82
6. Titlul
probei: Vacanţa perfectă la Straja
Titlul
articolului: De strajă la poarta iubirii
Participanţi:
162
Punctajul
acordat: 65
7. Titlul
probei: Genţile reimaginate
Titlul
articolului: Întâmplări cu şi despre poşete
Participanţi:
158
Punctajul
acordat: 90
8. Titlul
probei: Care este adevăratul secret al
seducţiei?
Participanţi:
163
Punctajul
acordat: 78
9. Titlul
probei: Ştampile
şi obiecte de papetărie accesibile
Titlul
articolului: Leacuri împotriva plictiselii de la serviciu
Participanţi:
155
Punctajul
acordat: 96
10.
Titlul probei: Ce
ne mai place joaca!
Titlul
articolului: Întâlnirile romantice şi plăcile VIDEO
Participanţi:
146
Punctajul
acordat: 90
11.
Titlul probei: Jocurile copilăriei
versus jocurile vieţii de adult
Titlul
articolului: Viaţa umană între joc, iubire şi înţelepciune
Participanţi:
143
Punctajul acordat:
90
12.
Titlul probei: Acasă
la LuxuryGifts
Titlul
articolului: Tutorial pentru mame vitrege
Participanţi:
135
Punctajul
acordat: 75
13.
Titlul probei: Redescoperă lumea
dintr-un hibrid
Titlul
articolului: Dincolo de RAINBOW
Participanţi:
134
Punctajul
acordat: 92
14.
Titlul probei: Blogging cu umor
Titlul
articolului: Gânduri (i)reale – definiţii afurisite despre femei –
Participanţi:
129
Punctajul acordat:
90
15.
Titlul probei: Coşurile îţi pot
strica ziua!
Titlul
articolului: Viaţa are prioritate!
Participanţi:
125
Punctajul
acordat: 93
16.
Titlul probei: Gustul copilăriei,
acum la atingerea unui singur buton!
Titlul
articolului: Zeul din bucătărie şi butonul MAGIC
Participanţi:
120
Punctajul
acordat: 92
17.
Titlul probei: Alege-l pe Killer
King!
Titlul
articolului: Killer Queen îşi caută partener
Participanţi:
118
Punctajul
acordat: 98
18.
Titlul probei: Trăieşte visul
american!
Titlul
articolului: Urmează-ţi visul!
Participanţi:
109
Punctajul
acordat: 90
19.
Titlul probei: Sunt fan brânză,
susţin şi semnez!
Titlul
articolului: Say CHEESE!
Participanţi:
109
Punctajul
acordat: 82
20.
Titlul probei: Călătorie virtuală
prin Vila Alpin din Straja
Titlul articolului:
Călătorie spre perfecţiunea virtuală ... în 20 de paşi reali
Participanţi:
103
Punctajul
acordat: 95
21.
Titlul probei: Concursul meu
LuxuryGifts
Titlul
articolului: Concursul Ghiceşte ţara!
Participanţi:
103
Punctajul
acordat: 93
22.
Titlul probei: #Puritate
Titlul
articolului: Puritatea în artă sau arta purităţii
Participanţi:
103
Punctajul
acordat: 97
23.
Titlul probei: Bine sau prost îmbrăcat?
Titlul
articolului: Curajul de a fi IRON MAN
Participanţi:
102
Punctajul
acordat: 93
24.
Titlul probei: Dream Car Art
Contest
Participanţi:
102
Punctajul
acordat: 90
25.
Titlul probei: Scrisoare către Moş
Crăciun
Participanţi:
105
Punctajul
acordat: 99
26.
Titlul probei: Un cadou cu
semnificaţie
Participanţi:
101
Punctajul
acordat: 92
27.
Titlul probei: Puterea
parteneriatului în blogosferă
Titlul
articolului: Dincolo de blogosferă
Participanţi: 98
Punctajul
acordat: 92
28.
Titlul probei: Doina, o vedetă la
tine în poşetă!
Participanţi: 98
Punctajul
acordat: 94
Locul obţinut:
25
Total puncte
acordate: 2496
Fără depunctări, dar cu 2 contestaţii.
Dacă
aș face o medie ca la școală, aș avea media generală de 8.9!
...
Locul 1: 2652 puncte
Top 3 pentru SuperMarketuldeFilme:
1.
Punctajul acordat: 99
Titlul articolului:
Îl cunosc ... de undeva ... pe Moş Crăciun
2.
Punctajul acordat: 98
Titlul articolului: Killer Queen îşi
caută partener
3.
Punctajul acordat: 97
Titlul articolului:
Puritatea în artă sau arta purităţii
Despre stilul meu de scris folosit în
cadrul competiţiei SuperBlog & pe blog:
- nu obişnuiesc să dau detalii
despre mine sau cum gândesc
- petrec foarte mult timp pentru
cercetarea subiectului, de aceea articolele mele sunt lungi şi pline de
informaţii
- pe parcursul concursului mi-am
creat un folder (cca. 700 mb) în care am pus 28 de documente Word cu detaliile
despre probe, diferite fişierele ajutătoare, fotografiile folosite sau
nefolosite, tot ce am considerat că mă poate ajuta la un moment dat.
Recomandarea mea este să nu oferi toate informaţiile pe care le deţii la prima
probă a unui sponsor, lasă şi pentru celelalte.
- Am avut încercări timide (probele
10, 12, 13, 17, 24, 15, 26, 28) de a inventa poveşti.
- Am încercat (şi am reuşit doar la
jumătate din numărul articolelor) să adaug mici informaţii referitoare la cele
2 teme ale acestui blog: lumea cinematografică şi lumea coreeană. (probele: 1,
2, 3, 4, 7, 8, 10, 15, 16, 18, 19, 21, 22, 28)
- Aş putea spune că fiecare articol
mă reprezintă, în sensul că le-am scris cu sinceritate, naivitate şi că ele
prezintă combinaţia informaţiilor găsite de mine în momentul publicării lor. Dacă
le-aş scrie acum, e posibil să fac modificări sau schimbări de abordare sau
de conţinut.
- Înainte de a publica fiecare
articol, l-am citit şi recitit pentru a evita orice fel de greşeală.
- Am vrut ca pentru titlurile
articolelor mele să nu dau copy-paste din formularea enunţului dat de sponsor.
Nu îmi dau seama dacă m-a ajutat asta sau nu.
- Am citit destul de multe dintre
articole celorlalţi participanţi. Nu neapărat să mă influenţez din munca
lor, ci mai degrabă pentru a vedea ceea ce apreciază juraţii.
&&&
Informaţii scrise & video despre competiţia Superblog de-a
lungul anilor:
Gala de premiere a SuperBlog 2013:
Partea I-a http://www.youtube.com/watch?v=W79oRlfsY6k&feature=c4-overview&list=UUsD4bnVhHE8_cGyTD35oAXA
Partea a II-a http://www.youtube.com/watch?v=280-MI11gB8
Partea a III-a http://www.youtube.com/watch?v=aElvm1o4nfs
Partea a III-a http://www.youtube.com/watch?v=aElvm1o4nfs
Emisiuni realizate
(10) de Claudia Pătraşcu - Communication
Manager, SwissPlan.biz - la RadioLYNX în cadrul
ciclului de emisiuni 'SuperBlog' 2013:
-
invitaţi: Raluca Gabriela
Cincu, blogger partener SuperBlog 2013 www.romaniistiuromaneste.wordpress.com
Ioana Borza, manager marketing Farmec
Sorana Bordaș, câștigătoarea Spring
SuperBlog 2013
(emisiune din 24 sept. 2013) (prima
emisiune)
-
invitate: Simona Borascu,
Marketing Coordinator în cadrul Delaco
Corina Codrea, manager al magazinului
online de genti Reeija.ro
(emisiune din 8 oct. 2013 - înregistrare)
-
invitaţi: Florin
Pantelimon, co-fondator Rubin2000, StampileOnline.ro
Camelia Ionescu, Vila ALPIN Straja
realizatoare: Violeta-Loredana Pascal, PRwave, partener media SuperBlog 2013
(emisiune din 15 oct. 2013)
-
invitaţi: Maria
Galan, specialist PR, Editura Nemira
(emisiune din 22 oct. 2013)
-
invitaţi: Cristina
Zamfir, manager brand COTY România / jurat SuperBlog
Darius Cristian Jula, membru
ArenaIT, câştigător SuperBlog 2008
(emisiune din 29 oct. 2013)
Mădălina Cristea, program
coordinator
Iulia Lăzărescu, fostă participantă în
programul ‘Work and travel’
(emisiune din 5 nov. 2013)
-
invitate: Claudia Tocilă,
PR online AQUA Carpatica
Ana-Maria Toma, PR online Toyota
România
Christian Hertzug , blogger partener
SuperBlog 2013, câştigătorul locului 10 în SuperBlog 2011 şi a locului I în ediţia
SuperBlog 2012 www.mnealui.info
(emisiune din 12 nov. 2013)
-
invitat: Francisc Vasile,
blogger partener SuperBlog 2013 – finalist n ediţiile SuperBlog 2012 şi Spring
SuperBlog 2013 www.spanac.eu
(emisiune din 19 nov. 2013)
-
invitată: Mădălina
Zaharia, manager PR LuxuryGifts.ro (penultima emisiune)
(emisiune din 26 nov. 2013)
-
invitate: Dana Lalici,
câştigătoarea SuperBlog 2013
Antonia Bălan, locul 2 SuperBlog
2013
Alina Gheorghe, locul
3 SuperBlog 2013
(emisiune din 10 dec. 2013) (ultima
emisiune) Mulţumesc pentru recomndările făcute de aceste 2 doamne.
Canale YouTube:
Alte informaţii despre competiţie / blogging:
Despre SuperBlog 2008 http://super-blog.eu/category/editia-2008/feed
Interviu cu câştigătorii SuperBlog 2009 şi
2010, respectiv Bogdan Mihalaşcu (www.moneywatch.ro şi Manuek Cheţa (www.manubv.wordrepps.com devenit http://obisnuit.eu)
Despre SuperBlog 2011 http://pcnews.ro/tag/superblog-2011/page/2/
Despre SuperBlog 2012 http://www.real-hypermarket.ro/?page=pagini_list&PageId=Evenimente_4&ArticleId=SuperBlog%3A+Promovare+2.0+pentru+companii%2C+afirmare+pentru+bloggeri_273
Revista 'Orizonturi literare' (octombrie
2013) http://www.joomag.com/magazine/revista-orizonturi-literare-octombrie-2013/0075091001380186750
Revista 'Orizonturi literare' (decembrie
2013) http://www.joomag.com/magazine/revista-orizonturi-literare-decembrie-2013/0929435001385892890
Despre SuperBlog 2013 http://www.prwave.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=47296&Itemid=77
Interviu din 27 febr. 2013 cu Claudia
Pătraşcu http://romaniancopywriter.ro/claudia-patrascu-manager-comunicare
Interviu din 5 nov. 2013 cu Claudia
Pătraşcu, prezentă în studioul Radio România Cultural
Adrese de socializare:
Facebook: www.facebook.com/SuperBlogs
grupul de SuperBloggeri: https://www.facebook.com/groups/superbloggeri
Twitter: https://twitter.com/SuperBlogEu
Se pot vizualiza discuţiile după
hashtag-ul #superblog2013.
P.S.: Am scris acest articol ‘nesfârşit’
în primul rând pentru mine, apoi pentru cei interesaţi de acest subiect. Hârtia
se poate pierde, gândurile/ ideile pot dispărea, dar blog-ul se menţine în
timp.
Pentru că în
domeniul internetului toţi suntem începători, sper că acest articol va fi util
celor interesaţi şi mai puţin iniţiaţi în SuperBlog.
Un gând de
rămas bun: fie ca gândurile mele transpuse prin scris în acest articol să te
ajute să devii o Girafă creativă (cunoscătorii ştiu ce reprezintă !!!).
Dacă te întrebai cum arăt, iată o
fotografie care (uneori) mă reprezintă.
Dacă ţi s-a făcut dor de Miez de lapte,
încearcă să construieşti ...