luni, 7 octombrie 2013

Un strop de sănătate prin tehnologia coreeană


Un strop de sănătate prin tehnologia coreană

Acest articol reprezintă tema pentru a doua probă a concursului SuperBlog 2013.

Proba 2. Viaţa sănătoasă la tine acasă
Introducere: Am devenit din ce în ce mai preocupaţi de o viaţă sănătoasă, de ceea ce mâncăm sau bem şi de modul de preparare a hranei. Cum ne asigurăm un regim alimentar sănătos? Începem cu dimineţile! Ce poate fi mai bun şi mai sănătos decât sucul proaspăt stors al unor fructe, legume, rădăcinoase, verdeţuri? Dar ce storcător să folosim pentru a obţine un suc bogat, cu pulpă, care să păstreze proprietăţile fructelor?

Enunţul probei: Scrieţi într-un articol pe blog cum este, pentru voi, o dimineaţă sănătoasă. Ce v-ar determina să alegeţi un storcător profesional de la Hurom (brand cu tradiţie în acest domeniu). Avantajele sistemului patentat Slow Squeezing System vă pot convinge? Includeţi în articol una dintre imaginile cu storcătoare Hurom.

&&&

Un proverb românesc spune că ‘ziua bună se cunoaşte de dimineaţă’, cu alte cuvinte dacă o persoană va consuma la micul dejun alimente sănătoase, toată ziua va avea energia necesară pentru a face faţă provocărilor acelei zile. Primul lucru când ne gândim la sănătate este acela de lipsă a bolii; aşadar, consider că este mai corectă formularea de ‘stil de viaţă sănătos’ decât ‘regim alimentar sănătos’ – îmi pare ca asta se spune mai degrabă unei persoane bolnave. Fiecare dintre noi avem obligaţia către noi înşine de a preveni orice situaţie care ne putea îmbolnăvi.
Unul din motto-urile noastre interioare ar trebui să fie: ‘mâncarea de dimineaţă lungeşte viaţa’. Sunt persoane care - fie au o dimineaţă aglomerată, fie nu obişnuiesc să consume nimic la micul dejun -, uită că masa de dimineaţă este cea mai importantă masă a zilei. Ele trec, trec mai devreme sau mai târziu de la un stil de viaţă dezorganizat la un regim de viaţă sănătos, impus de cele mai multe ori de către doctor, datorită neglijenţei asupra propriei sănătăţi.
Eu, când mă gândesc la noţiunea de sănătate, primul lucru care îmi vine în minte este natura. Parafrazând o vorbă populară, dacă ‘codrul e frate cu românul’, atunci de ce românul uită sau ignoră ajutorul venit din natură sub formă de legume şi fructe? E doar o întrebare ...
În cazul în care tu, cititorule, eşti o persoană care gândeşti ca şi mine, permite-mi să merg mai departe cu această idee pe care o mut în planul tehnologiei moderne ce ne ajută să aducem natura în viaţa noastră, în alimentaţia zilnică, nu numai la micul dejun, şi – de ce nu – la birou. Mă gândesc că aici ar putea fi folosit în comun pentru a mări capacitatea de lucru şi de aici, o performanţă sporită.

N-am uitat nicio clipă tema acestei probe: storcătoarele de fructe Hurom. Sunt o blogăriţă (printre altele) care face multă cercetare înainte de a avea o părere despre subiectul care mă interesează, şi astfel concluziile rezultate să devină o bază corectă şi (câteodată) completă pentru viitorul articol pentru blog.
Nu m-am mulţumit cu sursele de informare recomandate în enunţul probei, ci m-am folosit de faptul că ştiu şi limba engleză. Am avut un moment de surpriză atunci când am aflat că acest tip de storcător este produs în Coreea de Sud. Una din ideile care au stat/ stau la baza participării mele la acest concurs este aceea că articolele cu care particip să aibă legătură cu ‚lumea cinematografică’ ori cu ‚lumea coreană’. Mă bucură enorm gândul că descopăr Coreea şi altfel.
Poate că n-am căutat unde trebuie pe site-ul magazinului online care distribuie în România acest storcător, dar n-am găsit precizarea despre originea producătorului. Ce m-ar / mă determină pe mine să achiziţionez un storcător Hurom? În primul rând, tehnologia coreeană.

La fondarea sa în anul 1974, DongAh Ind Co, Ltd a pornit în afaceri ca producător de componente de TV și audio, dar pe parcurs a devenit interesat şi de aparate electrice de uz casnic. Iată cum s-a dezvoltat în decursul anilor:

 Principii HUROM care promovează un stil de viaţă sănătos:
- de la natură spre om: dorinţa de a păstra natura aşa cum e ea. Hurom nu se mulţumeşte cu ceea ce a realizat în trecut şi în prezent. Omul face un pas lent, dar sănătos înainte, furnizând tehnologia uman-prietenoasă pentru a oferi sănătate aproape-perfectă într-un pahar.
- de la minte la inimă: o tehnologie prietenoasă pentru oameni
- de la Hurom către tine: o inimă sinceră pentru tine. Inima noastră e plină de sinceritate pentru ca tu să alegi Hurom. Suntem alături de tine cu toată sinceritatea.

Nu ştiam că ...
- în hangul (alfabetul coreean) HUROM se scrie 휴롬, în transcriere
(romanizare) ‘hyu rom’
- preşedintele şi fondatorul Kim Young-ki a petrecut mai mult de 30 de ani pentru a perfecţiona storcătorul Hurom. Aceasta declară că ‘principalul său scop este ca în fiecare gospodărie să se regăsească un storcător Hurom’. 


- există conceptul / franciza Hurom farm – o combinaţie între marca Hurom şi ‘farm’. Concret este vorba despre o cafenea ecologică, ce are la bază ideea de a vinde sucuri naturale din fructe şi legume ce păstrează gustul şi valorile lor nutritive aşa cum se găsesc în natură. 


                    În gama storcătoarelor cu presare la rece de pe site-ul sponsorului acestei probe se plasează ‘vedeta’ noastră de astăzi: storcatorul argintiu cu carcasa de inox Hurom Slow Juicer HE-DBE04, cu puterea de 150W şi 70 rotaţii pe minut.


Inovaţia Slow Sqeezing permite extragerea sucului din fructe, legume, frunze, germeni şi rădăcinoase fără a-l freca, aera şi încălzi la viteze mari. Prin procesul de presare de rece la viteză mică se reuşeşte stoarcerea naturală şi maximizarea cantităţii de suc, alături de păstrarea vitaminelor, enzimelor, mineralelor, nutrienţilor şi antioxidanţilor.


Relaţia dintre tehnologia coreeană şi vedetele de cinema coreene

Precum am menţionat în răspunsul la prima probă a concursului SuperBlog, insist să fac legături între produsul care este menţionat în temă şi cinematografie şi actori.
Consider că orice fan Hallyu din România ştie cine este actriţa şi modelul Lee Young Ae. Popularitatea ei a crescut exponenţial după performanţa din serialul corean, primul transmis de TVR 1 în România în iulie 2009, Legendele palatului: Giuvaerul palatului [대장금 / Dae Jang Geum / A jewel in the palace].


A devenit, printre altele, ambasador al bunăvoinţei UNICEFşi purtător de cuvânt & model pentru LG. Căsătoria din 2009 şi naşterea gemenilor în 2011 i-a creat imaginea de soţie iubitoare şi înţeleaptă şi i-a mărit numărul de oportunităţi ca model.
În ciuda aşteptărilor avute din partea ei că va aceepta un marcă de ‘renume’, ea a ales un nume mai puţin cunoscut: Hurom. A răspuns pozitiv după ce a gustat o mostră de suc pe care firma i-a trimis-o. Citat: ‘Voi lua în considerare, în primul rând, mărcile care adaugă valorii de familie, sănătate şi viaţă pentru viitorul publicităţii.’
Notă: paragrafele de mai sus sunt traduse şi adaptate dintr-un text din limba engleză http://www.zimbio.com/Korean+Top+Model/articles/9trpKwJ9rfF/Mother+twins+Lee+Young+ae+first+commercial [Lee Young-ae raised expectations on her by saying,"I am going to consider first the brands that add to the value of family, health and life for future advertisements as well.] Ajutor! Ştiu că e o traducere inexactă, aşa încât vă rog să n-o luaţi în considerare.


Un experiment mai rar (zic eu) folosit de industria de publicitate în spoturile video este prezenţa unui cuplu căsătorit de actori, ca în exemplu următor: actriţa Kim Nam-joo şi actorul Kim Seung-woo, binecunoscut fanilor serialelor coreene din România pentru rolurile avute în producţii ca cea din 2010 Zeiţa rǎzboiului [아테나: 전쟁의 / Athena: Goddess of war] şi cea 2011 În spatele aparenţelor [미스 리플 / Mrs. Ripley] .

Aceste reclame realizate în septembrie sau octombrie 2013 (?) le-au întărit imaginea de cuplul folosit în industria de publicitate. http://www.youtube.com/watch?v=GFuoJS6-MMg
                Un reprezentant de la Hurom a declarat despre noile lor modele exclusive: ‘Ca părinţi a doi copii, Kim Seung Woo şi Kim Nam Joo formează o familie minunată şi, dea semenea, sunt consideraţi un cuplu de top în industria de divertisment. Exprimă o imagine bună publicului şi se potriveşte cu ceea ce vrem noi să transmitem. Este prima dată când Kim Seung Woo şi Kim Nam Joo apar împreună într-o reclamă; ne aşteptăm să fie bine bine primiţi de consumatori.
          Pe scurt: soţii sunt filmaţi într-un mediu familial vorbind despre beneficiile unei familii sănătoase. La începutul reclamei, Kim Nam Joo, respectiv Kim Seung Woo spun: ‘Potrivit Societăţii Americane de Cancer, pentru prevenţia cancerului se recomandă consumul de 2,5 căni de fructe şi legume (?) zilnic.’ De asemenea, se oferă sfaturi din articole despre sănătate, inclusiv despre importanţa unei bune alimentaţii. Sunt arătate imagini cu frigiderul familiei aprovizionat cu fructe şi legume.


          Persoane aflate în timpul filmărilor au declarat că cuplul a rămas într-o stare de drăgălăşenie, afişând cu mândrie afecţiune care a trecut dincolo de ecran. Kim Nam Joo a făcut suc şi a avut grijă de soţul său, ca şi cum ar fi fost proaspăt căsătoriţi.

Notă: paragrafele de mai sus sunt traduse şi adaptate dintr-un text din limba engleză
http://www.soompi.com/2013/10/02/real-life-spouses-kim-seung-woo-and-kim-nam-joo-present-their-first-couple-cf


Am lăsat pe final o ... surpriză!