Călătorie spre perfecţiunea virtuală ...
în 20 de paşi reali
Acest articol reprezintă tema pentru a douăzecea
probă a concursului SuperBlog 2013.
Proba 20. Călătorie virtuală prin Vila Alpin din Straja
Introducere:
Va invităm la o călătorie virtuală prin Vila Alpin utilizând rubricile
site-ului http://www.alpinstraja.ro. Povestiţi-ne cum a fost călătoria, dacă şi-a
atins scopul şi ce detalii credeţi că ar mai fi necesare pentru o informare
completă.
Enunțul
probei:
·
Pentru cei care încă n-au fost la
Vila Alpin: vă invităm să povestiţi cum începeţi călătoria virtuală. Care sunt
primele rubrici vizitate, unde zăboviţi mai mult, care sunt informaţiile care vă
conving să faceţi o rezervare pentru un sejur la Straja.
·
Pentru cei care ne-au fost deja
oaspeţi: vă rugăm să ne descrieţi în ce măsură site-ul reflectă experienţa trăită
la Vila Alpin.
·
Pentru toţi participanţii la
această probă: ce îmbunătăţiri credeţi c-ar mai trebui aduse site-ului pentru
ca oferta Vilei Alpin să fie mai atrăgătoare şi mai detaliată?
&&&
Sper că tema
propusă de administratorii Vilei Alpin din Straja este mai mult decât atât; ea
să repezinte o cerere reală de ajutor în privinţa site-ului ce reflectă
afacerea lor (reală).
Acordarea
răspunsului meu are la bază următoarele:
-
am lucrat câţiva ani în turism
(diferite departamente într-un cunoscut hotel dintr-o staţiune de munte)
-
unul din planurile mele de viitor
este înfiinţarea unei societăţi comerciale (alt domeniu decât cel turistic),
iar pentru asta studiez problema d.p.d.v.d.r. juridic, comercial, esenţial din
punctul meu de vedere fiind aspectul on-line
-
mă ocup de blogul cu care
particip la concursul SuperBlog de aproximativ un an şi jumătate, perioadă în
care am învăţat câte ceva despre mediul on-line, cum se crează/ menţine un
blog/ site, etc.
Deşi sunt o
novice, consider că – în urma celor menţionate mai sus – sunt într-o atare situaţie ce îmi permite formularea de
sugestii, idei, nu neapărat critici, pentru a îmbunătăţi site-ul respectiv.
Închei
introducerea prin atragerea atenţiei asupra cerinţelor temei: eu am înţeles că
se vor puncta ‘utilitatea, imaginaţia, originalitatea şi iniţiativa’, şi nu creativitatea.
Cele ce
urmează sunt scrise cu toată sinceritatea, pentru că mi-aş dori ca unele din
sugestiile mele să aibă finalitate în plan real.
Recunosc că am
auzit prima oară de zona Straja cu ocazia participării la acest concurs, aşa
încât ceea ce voi scrie va fi doar urmarea unei călătorii virtuale. Acest fapt
îmi crează o stare de obiectivitate potrivită pentru a formula un răspuns cât
mai corect cu putinţă.
Poate că la
prima temă propusă de Vila Straja nu am înţeles prea bine cerinţele, şi pentru
că faptul că nu am avut destule informaţii despre sponsor. Acum m-am documentat
mai bine şi am tras câteva concluzii: un site trebuie să reflecte corect
activitatea descrisă. Dacă se aduc modificări în plan real, acestea trebuie să
se reflecte şi în plan virtual. Am putea considera că site-ul unei firme este
cartea sa de vizită; mai mult, se spune că prima impresie contează, nu-i aşa?
20 de lucruri pe care le-aş
îmbunătăţi pe site-ul
Vilei Alpin din Straja
Încerc să
formulez următoarele idei şi pentru cei care nu au (sau au puţine) informaţii
despre ceea ce înseamnă un site. Voi
face referire la generalităţi. Nu ştiu dacă sunt şi alte aspecte - ce ţin de IT
- special create pentru turism.
1.
Când o firmă îşi crează un site
corespunzător activităţii prestate trebuie să răspundă la întrebări de genul:
dacă e necesar, dacă se poate ocupa singură de el (are anumite studii) sau e
nevoie anjagarea cuiva specializat care să se ocupe de el. Nu ştiu dacă site-ul
(şi menţinerea lui) este realizat de un profesionist sau nu. Sincer nu prea dă
de înţeles că ar fi aşa (sau nu s-a decis ce să se facă cu el). Dacă cineva a
creat un site, asta nu înseamnă că tot el continuă să lucreze şi în viitor. În
cazul de faţă, mă întreb care a fost motivul iniţial pentru care s-a vrut
asocierea între Vila Alpin şi SuperBlog. Este evident că a mai crescut în
popularitate datorită articolelor special create pentru concurs SuperBlog. Pentru
asta propun căutarea unui şablon (template) special creat pentru o pensiune/
hotel.
2.
despre găsirea site-ului pe
Internet - Pe înţelesul tuturor, una din dorinţele unui ‘proprietar’ de site
este aceea de a se situa pe prima pagină pe motoarele de căutare. Această
operaţiune se numeşte în engleză SEO. S-ar putea ca acest site să aibă
implementat SEO, este foarte important. Când este căutată pe internet, o firmă
trebuie să apară prima, prin orice motor de căutare s-ar folosi.
3.
Nu ştiu dacă se obişnuişte ca un
site-te din domeniul turismului să fie prezent în directoare, adică site-uri special create pentru a monitoriza
traficul pe site-ul respectiv şi totul ce ţine de el. Site-ul de care vorbim
acum apare menţionat pe internet doar cu adresa lui şi prin legături cu
site-uri de turism/ rezervări. Astfel se dă de înţeles că la Vila Alpin vor
ajunge doar ce care au mai fost. Ceva trebuie făcut pentru a atrage şi turiştii
care nu au mai fost acolo.
4.
Este bine că se regăseşte pe
site-urile prin care se fac rezervări, însă e ceva ce nu îmi place. Pe unele
dintre aceste site-uri, sunt date câteva informaţii despre Vilă care nu apar pe
site-ul oficial. Care este adevărul? Ar fi mai indicat ca pe site-ul oficial să
fie regăsite date actualizate, corecte, cât mai detaliate pentru a nu duce în
eroare pe cineva care doreşte să efectueze un sejur la Straja.
5.
Se dă impresia că locul în care
este amplasată această unitate de cazare este căutat doar iarna. Cauţi pe google ‘ski
Straja’, apar aprox. 127 000 de rezultate, cauţi ‘vila Alpin Straja’, apar
aprox. 5600 de rezultate. Mă gândesc că trebuie pofitat de această situaţie, să
se creeze o legătură între ele pentru a creşte numărul de rezultate pentru Vila
Straja.
6.
Ar fi bine să se indice motive
pentru care cineva poate vizita zona în toate anotimpurile. De exemplu,un cantonament la Straja poate avea loc
doar vara sau iarna?
Site-ul în
sine trebuie să ofere o experinţă unică, să-i permită vizitatorului să aleagă
el unde vrea să intre/ ce să citească, să fie surprins în mod plăcut, să-l facă
curios. Aici mă refer la:
7.
turul virtual ar trebuie plasat
separat şi să se deschidă la cerere
8.
orice meniu care se deschide să
conducă la o informaţie reală, concretă şi actualizată
9.
despre pagina de Facebook – dacă
se consideră că este necesară, trebuie actualizată periodic, cu date inedite;
informaţii utile despre zonă etc. Lipseşte de pe site o legătură directă (link)
către contul de socializare de pe Facebook.
10.
la fel, dacă se consideră oportun
crearea unui blog: reactualizarea periodică a datelor. Dacă aceleaşi informaţii
se regăsesc pe site şi Facebook, ce rost mai are un blog? Ar trebui să scrie
despre alte lucruri şi/ sau din alte puncte de privire a subiectului.
11.
Mai degrabă mi s-ar părea
interesant crearea unui cont pe YouTube, unde pot apărea filmări cu interiorul
şi exteriorul Vilei Alpin, de la momente petrecute aici, din împrejurimi etc.
12.
Despre comentariile apărute/
lăsate pe site – nu-mi pare o idee bună. Poate că angajaţii la care se face
referire nu m-ai lucrează aici, ce ne facem? Dacă se permite accesul la
comentarii, ar trebui lăsat să zicem, doar pe Facebook, la care se poate da un
răspuns. Nu mi-a plăcut postarea de comentarii referitoare la Vilă pe alte
site-uri. Nu se poate împiedica asta, dar trebuie să se ţină cont că astfel de
activitate poate ajuta sau poate dăuna.
13.
Pentru că accesul în această zonă este mai
dificil propun şi menţionarea coordonatelor GSP pe lângă cele clasice.
Amplasarea lor pe site să nu fie pe prima pagină, poate să apară la datele de
contact.
Coordonate GPS: 45.361554,
23.238087
Localitatea: Straja
Distanţa fata de gară: 4.2 km
Distanţa fata de centrul oraşului: 4.49 km
Distanţa faţă de pârtia de ski : 4.3 km
Localitatea: Straja
Distanţa fata de gară: 4.2 km
Distanţa fata de centrul oraşului: 4.49 km
Distanţa faţă de pârtia de ski : 4.3 km
14.
N-am informaţii despre cât ar
costa o cameră web ampalsată în exterior, pentru a arăta în mod real cum este
vremea la Straja. De ce nu, poate să fie o acţiune comună a celor din zonă.
Dacă există aşa ceva, şi eu nu ştiu, mă iertaţi.
Pentru că nu am fost personal, nu ştiu
dacă se regăsesc în realitate ... Dacă există, ar trebuie menţionate pe site,
dacă nu există, poate vor fi în viitor.
15.
zone pentru nefumători: camere
sau locuri la restaurant
16.
în ce limbi străine se poate
comunica. În cazul afirmativ, ar trebui traduse anumite informaţii de pe site în
limbile respective.
17.
dacă există facilităţi pentru
persoane cu handicap
18.
dacă se plăteşte cu cardul sau nu
Pe site să fie mai în detaliu punctate:
19.
istoricul zonei
20.
traseele turistice (pedestre sau
cu maşina); nu copiate de pe alte site-uri, poate informaţii mai puţin ştiute.
Cu speranţa că
am putut fi de ajutor, închei cu o sugestie: lăsaţi-vă influenţaţi (în mod
pozitiv) de către ceilalţi, respectiv site-urile lor, însă nu copiaţi,
creaţi-vă un stil unic prin care sunteţi (re)cunoscuţi.