Un strop de sănătate prin tehnologia coreană
Acest articol reprezintă tema pentru a
doua probă a concursului SuperBlog 2013.
Proba 2. Viaţa sănătoasă la tine acasă
Introducere: Am
devenit din ce în ce mai preocupaţi de o viaţă sănătoasă, de ceea ce mâncăm sau
bem şi de modul de preparare a hranei. Cum ne asigurăm un regim alimentar sănătos?
Începem cu dimineţile! Ce poate fi mai bun şi mai sănătos decât sucul proaspăt
stors al unor fructe, legume, rădăcinoase, verdeţuri? Dar ce storcător să
folosim pentru a obţine un suc bogat, cu pulpă, care să păstreze proprietăţile
fructelor?
Enunţul
probei: Scrieţi într-un
articol pe blog cum este, pentru voi, o dimineaţă sănătoasă. Ce v-ar determina
să alegeţi un storcător profesional de la Hurom (brand cu tradiţie în acest
domeniu). Avantajele sistemului patentat Slow Squeezing System vă pot convinge?
Includeţi în articol una dintre imaginile cu storcătoare Hurom.
&&&
Un proverb
românesc spune că ‘ziua bună se cunoaşte de dimineaţă’, cu alte cuvinte dacă o
persoană va consuma la micul dejun alimente sănătoase, toată ziua va avea
energia necesară pentru a face faţă provocărilor acelei zile. Primul lucru când
ne gândim la sănătate este acela de lipsă a bolii; aşadar, consider că este mai
corectă formularea de ‘stil de viaţă sănătos’ decât ‘regim alimentar sănătos’ –
îmi pare ca asta se spune mai degrabă unei persoane bolnave. Fiecare dintre noi avem obligaţia către noi înşine de a
preveni orice situaţie care ne putea îmbolnăvi.
Unul din
motto-urile noastre interioare ar trebui să fie: ‘mâncarea de dimineaţă lungeşte viaţa’.
Sunt persoane care - fie au o dimineaţă aglomerată, fie nu
obişnuiesc să consume nimic la micul dejun -, uită că masa de dimineaţă este
cea mai importantă masă a zilei. Ele trec, trec mai devreme sau mai târziu de la un stil de viaţă dezorganizat la un regim de viaţă sănătos, impus de cele mai multe ori de
către doctor, datorită neglijenţei asupra propriei sănătăţi.
Eu, când mă
gândesc la noţiunea de sănătate, primul lucru care îmi vine în minte
este natura. Parafrazând o vorbă populară, dacă ‘codrul e frate cu
românul’, atunci de ce românul uită sau ignoră ajutorul venit din natură sub
formă de legume şi fructe? E doar o întrebare ...
În cazul în
care tu, cititorule, eşti o persoană care gândeşti ca şi mine, permite-mi să
merg mai departe cu această idee pe care o mut în planul tehnologiei moderne
ce ne ajută să aducem natura în viaţa noastră, în alimentaţia zilnică, nu
numai la micul dejun, şi – de ce nu – la birou. Mă gândesc că aici ar putea fi
folosit în comun pentru a mări capacitatea de lucru şi de aici, o performanţă sporită.
N-am uitat
nicio clipă tema acestei probe: storcătoarele de fructe Hurom. Sunt o blogăriţă (printre altele) care face multă cercetare
înainte de a avea o părere despre subiectul care mă interesează, şi astfel concluziile
rezultate să devină o bază corectă şi (câteodată) completă pentru viitorul
articol pentru blog.
Nu m-am
mulţumit cu sursele de informare recomandate în enunţul probei, ci m-am folosit
de faptul că ştiu şi limba engleză. Am avut un moment de surpriză atunci când
am aflat că acest tip de storcător este produs în Coreea de Sud. Una din ideile
care au stat/ stau la baza participării mele la acest concurs este aceea că
articolele cu care particip să aibă legătură cu ‚lumea cinematografică’
ori cu ‚lumea coreană’. Mă bucură enorm gândul că descopăr Coreea şi altfel.
Poate că
n-am căutat unde trebuie pe site-ul magazinului online care distribuie în România acest storcător, dar n-am
găsit precizarea despre originea producătorului. Ce m-ar / mă determină pe mine
să achiziţionez un storcător Hurom? În primul rând, tehnologia coreeană.
La
fondarea sa în anul 1974, DongAh Ind Co, Ltd a pornit în afaceri ca producător
de componente de TV
și audio, dar pe
parcurs a devenit interesat şi de aparate electrice de uz casnic. Iată cum s-a dezvoltat în decursul
anilor:
Principii
HUROM care promovează un stil de viaţă sănătos:
- de la natură
spre om: dorinţa de a păstra natura aşa cum e ea. Hurom nu se mulţumeşte cu
ceea ce a realizat în trecut şi în prezent. Omul face un pas lent, dar sănătos
înainte, furnizând tehnologia uman-prietenoasă pentru a oferi sănătate
aproape-perfectă într-un pahar.
- de la minte
la inimă: o tehnologie prietenoasă pentru oameni
- de la Hurom
către tine: o inimă sinceră pentru tine. Inima noastră e plină de sinceritate
pentru ca tu să alegi Hurom. Suntem alături de tine cu toată sinceritatea.
Nu ştiam că ...
- în hangul (alfabetul coreean) HUROM se
scrie 휴롬, în
transcriere
(romanizare) ‘hyu rom’
- preşedintele şi fondatorul Kim
Young-ki a petrecut mai mult de 30 de ani pentru a perfecţiona storcătorul
Hurom. Aceasta declară că ‘principalul său scop este ca în fiecare gospodărie
să se regăsească un storcător Hurom’.
- există conceptul / franciza Hurom farm – o combinaţie între marca
Hurom şi ‘farm’. Concret este vorba despre o cafenea ecologică, ce are la bază ideea de a vinde sucuri naturale din
fructe şi legume ce păstrează gustul şi valorile lor nutritive aşa cum se
găsesc în natură.
În
gama storcătoarelor cu presare la rece de pe site-ul
sponsorului acestei probe se plasează ‘vedeta’ noastră de astăzi: storcatorul argintiu cu carcasa de inox Hurom
Slow Juicer HE-DBE04, cu puterea de 150W şi 70 rotaţii pe minut.
Inovaţia Slow
Sqeezing permite extragerea sucului din fructe, legume, frunze, germeni şi
rădăcinoase fără a-l freca, aera şi încălzi la viteze mari. Prin procesul de
presare de rece la viteză mică se reuşeşte stoarcerea naturală şi maximizarea
cantităţii de suc, alături de păstrarea vitaminelor, enzimelor, mineralelor,
nutrienţilor şi antioxidanţilor.
Relaţia dintre
tehnologia coreeană şi vedetele de cinema coreene
Precum am
menţionat în răspunsul la prima probă a concursului SuperBlog, insist să fac
legături între produsul care este menţionat în temă şi cinematografie şi
actori.
Consider că
orice fan Hallyu din România ştie cine este actriţa şi modelul Lee Young Ae. Popularitatea
ei a crescut exponenţial după performanţa din serialul corean, primul transmis
de TVR 1 în România în iulie
2009, Legendele
palatului: Giuvaerul palatului [대장금 / Dae Jang Geum
/ A jewel in the palace].
A devenit, printre altele, ambasador al
bunăvoinţei UNICEFşi purtător de cuvânt & model pentru LG. Căsătoria din
2009 şi naşterea gemenilor în 2011 i-a creat imaginea de soţie iubitoare şi
înţeleaptă şi i-a mărit numărul de oportunităţi ca model.
În ciuda
aşteptărilor avute din partea ei că va aceepta un marcă de ‘renume’, ea a ales
un nume mai puţin cunoscut: Hurom. A răspuns pozitiv după ce a gustat o mostră
de suc pe care firma i-a trimis-o. Citat: ‘Voi lua în considerare, în primul
rând, mărcile care adaugă valorii de familie, sănătate şi viaţă pentru viitorul
publicităţii.’
Notă:
paragrafele de mai sus sunt traduse şi adaptate dintr-un text din limba engleză
http://www.zimbio.com/Korean+Top+Model/articles/9trpKwJ9rfF/Mother+twins+Lee+Young+ae+first+commercial
[Lee Young-ae raised expectations on her by saying,"I am going to
consider first the brands that add to the value of family, health and life for
future advertisements as well.] Ajutor! Ştiu că e o traducere inexactă, aşa încât
vă rog să n-o luaţi în considerare.
Un experiment mai rar (zic eu) folosit de
industria de publicitate în spoturile video este prezenţa unui cuplu căsătorit
de actori, ca în exemplu următor: actriţa Kim Nam-joo
şi actorul Kim Seung-woo, binecunoscut fanilor
serialelor coreene din România pentru rolurile avute în producţii ca cea din 2010
Zeiţa rǎzboiului
[아테나: 전쟁의 여신 /
Athena: Goddess of war] şi cea 2011 În spatele aparenţelor
[미스 리플리
/ Mrs. Ripley] .
Aceste
reclame realizate în septembrie sau octombrie 2013 (?) le-au întărit imaginea
de cuplul folosit în industria de publicitate. http://www.youtube.com/watch?v=GFuoJS6-MMg
Un reprezentant de la Hurom a declarat
despre noile lor modele exclusive: ‘Ca părinţi a doi copii, Kim Seung Woo şi
Kim Nam Joo formează o familie minunată şi, dea semenea, sunt consideraţi un
cuplu de top în industria de divertisment. Exprimă o imagine bună publicului şi
se potriveşte cu ceea ce vrem noi să transmitem. Este prima dată când Kim Seung
Woo şi Kim Nam Joo apar împreună într-o reclamă; ne aşteptăm să fie bine bine
primiţi de consumatori.’
Pe
scurt: soţii sunt filmaţi într-un mediu familial vorbind despre beneficiile unei
familii sănătoase. La începutul reclamei, Kim
Nam Joo, respectiv Kim Seung Woo spun: ‘Potrivit Societăţii
Americane de Cancer, pentru prevenţia cancerului se recomandă consumul de 2,5
căni de fructe şi legume (?) zilnic.’ De asemenea, se oferă sfaturi din
articole despre sănătate, inclusiv despre importanţa unei bune alimentaţii. Sunt
arătate imagini cu frigiderul familiei aprovizionat cu fructe şi legume.
Persoane
aflate în timpul filmărilor au declarat că cuplul a rămas într-o stare de drăgălăşenie, afişând cu mândrie
afecţiune care a trecut dincolo de ecran. Kim Nam Joo a făcut suc şi a avut grijă
de soţul său, ca şi cum ar fi fost proaspăt căsătoriţi.
Notă: paragrafele de mai sus sunt
traduse şi adaptate dintr-un text din limba engleză
http://www.soompi.com/2013/10/02/real-life-spouses-kim-seung-woo-and-kim-nam-joo-present-their-first-couple-cf
Am lăsat pe final o ...
surpriză!