Întâmplări cu şi despre poşete
Acest articol reprezintă tema pentru a
şaptea probă a concursului SuperBlog 2013.
Proba 7. Genţile reimaginate
Introducere: Reeija.ro este
magazinul online unde găseşti genţi şi poşete de damă numai şi numai din
piele. Fie că îţi place să fii casual, office, neconvenţională sau artsy,
Reeija are mai bine de 50 de modele diferite de genţi, poşete şi accesorii.
Ne mândrim cu genţi de calitate, iar
handmade-ul este la el acasă. Femeia independentă şi stăpână pe destinul ei
adoptă o geantă de la Reeija.
Enunțul
probei: Am vrea să ştim cum ai reimagina tu
geanta. Cum i-ai schimba rolul sau funcţia. Dacă ai inlocui-o cu altceva sau ai
folosi geanta în alte întrebuinţări. Cum reimaginezi geanta pentru a o scoate
din cadrul deja cunoscut, cel de păstrătoare de secrete femeieşti, ţinută mereu
pe umăr şi plină cu o infinitate de lucruri.
&&&
Motto:
O femeie fără poşetă este la fel de pierdută ca un călător
în deşert.
Precizare:
Când am ales să particip la acest concurs am făcut-o cu gândul la cele 2 teme
ale blogului: lumea cinematografică şi lumea coreeană. Pentru această probă am
decis să nu le menţionez, ci să prezint o mică
pagină din istoria poşetelor. Pe lângă multe aspecte, acest concurs m-a
‘obligat’ să învăţ lucruri noi din domenii pe care nu le-am cercetat înainte.
Astfel că, datorită acestei prime teme propuse de producătorul de genţi şi
poşete Reeijia am
ajuns să ştiu câteva ceva din acest domeniu.
Esenţele tari
se ţin în sticluţe mici, iar secretele femeilor (dar şi ale bărbaţilor) se
păstrează în genţi micuţe. Dar nu numai. Pentru unele dintre femei,
geanta este mai mult decât un accesoriu, ea reprezintă o bibliotecă, un sac de voiaj,
un birou mobil, un vestiar, o măsuţă de toaletă portabilă, un cărucior pentru
cumpăraturi sau toate la un loc; pentru altele, o geantă de lux ea se
transformă în obiect de gelozie stârnit femeilor din jur, dovada dragostei
partenerului sau preţul infidelitetăţii lui, şi mai nou, monedă de schimb la
casele de amanet din Hong Kong. Există şi o ştiinţa a genţilor de mână - bagology
- ce explică cum felul în care o femeie poartă geanta îi arată întreaga scară
de caracteristici, de la o minte deschisă şi generoasă la una precaută şi
lacomă.
În zilele noastre aţi achiţiona o
geantă a devenit o artă ca şi crearea ei. Alegerea se face în funcţie de brand,
design, culoare, mărime, propria siluetă, buget. Consider că cel mai important
criteriu trebuie să fie stilul propriu şi dorinţa de a fi elegant(ă). Eleganţa
presupune nu numai bani şi ţinute reproduse din ultimele reviste de modă, ci şi
o cunoaştere a stilurilor decorative şi a istoriei modei. Vorba aceea: ‘Ca să
faci bani, ai nevoie de anumite aptitudini; ca să îi cheltui, ai nevoie de
cultură.’ Îi dau dreptate d-lui Cătălin Botezatu când afirmă că ‘accesoriile
sunt foarte importante atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi, numai că de
foarte multe ori femeile au tendinţa de a pune accesorii de foarte proasta
calitate foarte kitschoase şi mai
ales fake-uri. Asta cred că este şi
marea problema a vedetelor din România, mai ales a celor de gen feminin. Cred că
dacă îş agaţă de mînă o brăţară sau o geantă de la diverse branduri celebre care sunt fake-uri
vor păcăli, ei bine nu sunt de acord cu această abordare. Mai bine îţi cumperi
o geantă normală, nefirmată decât sa faci astfel de compromisuri vestimentare.’
Revenind la
tema probei, suntem rugaţi să ne reimaginăm geanta, să-i schimbăm ‘rolul sau
funcţia’. Conform DEX sunt (aproape sinonime):
* rol = atribuţie, sarcină ce în revine
cuiva în cadrul unei acţiuni; misiune (despre o persoană),
* funcţie = sarcină, rol, destinaţie
(despre un obiect)
* geantă = obiect
din piele, din pânză, din material plastic etc. de formă dreptunghiulară, având
în interior una sau mai multe despărțituri, care servește la transportarea cu
mâna a unor acte, cărți, caiete etc.; servietă, poșetă; din lb. turcă çanta
* poşetă = geantă mică
din piele, material plastic etc. în care femeile țin și poartă acte, bani și
diferite accesorii de toaletă; din lb.
franceză pochette
Pentru
mine cea mai bună geantă/ poşetă sunt buzunarele (bărbaţii îmi dau dreptate,
nu-i aşa?) aşa încât mi-e aproape imposibil să imaginez, re-imaginez conceptul
de geantă. De ce-aş schimba modul de folosire a unei genţi când ea necesită
multă muncă şi câteodată uciderea fără milă a unor animale pentru a le crea?
Rolul unei genţi este de a fi geantă ...
Chiar
dacă nu sunt o fashion-istă, asta nu
mă împiedică să admir anumite opere de artă şi/ sau ştiinţă sub forma poşetelor
de damă.
Iată
cele mai scumpe şi exclusiviste genţi realizate vreodată:
Să
vrei ca produsele tale să fie (re)cunoscute de cât mai mulţi consumatori –
precum creatoarea Reeijia în domeniul marochinăriei – este o activitate pe cât
de dificilă, pe cât de frumoasă, interesantă, captivantă. Arta vestimentară
presupune cunoştinţe din foarte multe domenii şi implică multe aspecte care fac
diferenţa între creatori/ producători: culoarea şi combinaţiile de culori,
textura şi materialului alese şi combinaţii dintre ele, cunoştinţe solide de
marketing, cunoaşterea concurenţei. Pentru a crea un brand nimic nu trebuie lăsat la voia întâmplării, începând cu
factorii enumeraţi mai sus, apoi greşelile gramaticale şi de exprimare în
campanii, menţinerea unui contact real cu potenţialii clienţi prin social-media, căutarea şi menţinerea
unui stil unic care să permită distincţia clară faţă de concurenţă. Dacă tot
vorbeam de ‘Miezul de lapte de la Delaco’ într-o probă anterioară a
concursului, de ce nu s-ar înscrie o firmă producătoare de genţi, precum
Reeijia, în procesul de declarare ca ‘Produsul anului’. Vezi articolul
respectiv de pe blog.
Pentru a (re)imagina, adică a concepe, a crea,
a inventa, a născoci un produs trebuie să avem cunoştinţă de istoria acestuia,
apoi de ceea ce au realizat/ realizează concurenţa. Totul în numele stilului
caracteristic companiei creatoare: în cazul nostru, o geantă unică,
personalizată/ individualizată, perfectă, atât din punct de vedere estetic, dar
şi practic (funcţional).
Pe final, vă invit să descoperiţi lucruri
interesante despre genţi, fie concepute de mărci importante, recunoscute pe
plan mondial, fie de producători în curs de afirmare. Pot eu să (re)inventez
GEANTA când mi-au luat-o alţii înainte !?!
Nota
1: Am folosit acest gen de fişier pentru că este uşor
de citit şi descărcat.
Nota
2: Vă vor să nu luaţi în consideraţie la jurizare o
mică scăpare apărută la editarea acestui document (undeva apare greşit litera
‘l’). Ni s-a atras atenţia în regulamentul concursului să nu modificăm ceea ce
am publicat deja. O voi face după terminarea concursului. Vă mulţumesc pentru
înţelegere!