Nicolas
Sparks care locuieste in Carolina de Nord impreuna cu sotia sa si cu cei 5
copii ai lor este unul din cei mai populari autori din lume. Legiunile de fani
ai sai se inghesuie pe www.nicolassparks.com
ca sa afle ultimele informatii despre scriitorul lor preferat.
Cum scrie de
obicei Nicolas Sparks?
In
general, Sparks lucreaza cinci sau sase zile pe saptamana, cam cinci ore pe zi
in medie. Telul lui zilnic e de 2000 de cuvinte.
Cat ii ia sa
scrie un roman?
Cam 4 sau 5 luni.
Cati ani avea Sparks cand a scris primul roman?
19.
Unde se
desfasoara actiunea tuturor romanelor lui Sparks?
In
Estul Carolinei de Nord.
Cat de implicat
este Sparks in filmele facute dupa cartile lui?
Contributia
lui Sparks variaza de la poveste la poveste. Citeste scenariile, dar in cea mai
mare parte ii lasa pe profesionistii din lumea filmului sa-si faca treaba.
Ii plac filmele facute
dupa cartile lui?
Sparks
e foarte multumit de filmele facute pe baza cartilor lor (Mesaj de departe, O iubire de neuitat, Jurnalul).
Cate exemplare
din cartile lui s-au vandut in lume?
Peste
50 de milioane.
Cat de mult
dintru-un roman planifica Sparks in avans?
Inainte
de a se apuca de scris, stie cum incepe
si cum se va termina povestea si are in minte 5-6 evenimente-cheie, care vor
actiona ca puncte de cotitura.
Cum e sa fii
barbat si sa scrii povesti de dragoste?
Povestea
de dragoste este unul dintre cele mai vechi si mai explorate genuri literare.
De exemplu, razboiul troian din Iliada a fost purtat din cauza dragostei unei
femei; Romeo si Julieta a lui Shakespeare e o poveste de dragoste.
Din
cauza celor 3 elemente necesare acestui gen – originalitatea, universalitatea
personajelor si locului actiunii si o intriga suficient de interesanta pentru
a-l face pe cititor sa intoarca pagina – si a faptului ca in general conflictul
din roman este interior, este unul dintre cele mai dificile genuri literare. E
usor sa scrii o poveste sau sa creezi un personaj care sa aiba 2 din cele 3
trasaturi necesare (Hannibal Lecter e intersant si original, dar nu e
universal, de exemplu; Jurassic Park de Michael Crichton e de asemenea original
si interesant, dar nu universal), dar in ceea ce priveste combinarea celor 3
elemente, nu mai e la fel de usor.
La
fel si cu conflictul interior. Conflictul exterior (o crima de rezolvat, un ucigas
in libertate, un terorist care ameninta cu dezastrul, un baietel care invata
magia) este mult mai usor de transpus in scris intr-un mod care pastreaza
interesul cititorului decat conflictul interior (Garrett Blake va reusi sa-si
uite trecutul? Allie si-l va aminti pe Noah?). De asemenea, e dificil sa
folosesti un conflict interior universal fara a recurge la clisee uzate, pe
care Sparks se straduieste sa le evite.
Acestea
fiind spuse, Sparks se bucura de provocarile pe care le reprezinta povestile de
dragoste. E de asemenea interesant de remarcat ca, in ultima vreme, barbatii au
avut mai mult succes in acest gen decat femeile. (Femeile, pe de alta parte,
domina genul). Love Story a fost scris de Eric Segal, Podurile din Madison
County de Robert James Waller, Imblanzitorul de cai de Nicholas Evans, asa ca
Nicholas Sparks nu e singur.
Cu ce-si doreste
Sparks sa ramana cititorii sa ramana dupa un roman de-al sau?
In
general vorbind, Sparks incearca sa scrie povesti de dragoste usor de citit,
amuzante, originale, cu un sfarsit plin de forta, care sa genereze emotii reale.
Asta si-ar dori sa obtina cititorii sai dintr-un roman. In ceea ce priveste
stilul, se straduie sa scrie cu eficienta, constient si original, intr-o
proza viguroasa si neincarcata.
Nota: Acest interviu apare intr-unul din romanele 'Colectiei de romane' editat de editura Reader's Digest Romania.
Nota: Acest interviu apare intr-unul din romanele 'Colectiei de romane' editat de editura Reader's Digest Romania.