vineri, 18 aprilie 2014

Citate de Charlie Chaplin



Citate celebre de Charlie Chaplin


Charles Spencer Chaplin s-a născut la 16 aprile 1889 în Walworth, Londra, Marea Britanie şi a trecut în nefiinţă la 25 decembrie 1977 în Vevey, Vaud, Elveţia.

Actorii caută respingerea. Dacă nu dau de ea, se resping singuri.
Am iertat greşeli aproape de neiertat, am încercat să înlocuiesc persoane de neînlocuit şi să uit persoane de neuitat. Am acţionat din impuls, am fost dezamăgit de oameni pe care-i credeam incapabili să mă dezamăgească, însă am dezamăgit şi eu oameni. Am ţinut pe cineva în braţe pentru a-l proteja. Am râs când nu trebuia. Mi-am făcut prieteni pentru totdeauna.
Am multe probleme în viaţa mea, dar buzele mele nu ştiu asta. Ele zâmbesc întotdeauna.

Ca să fac o comedie, am nevoie doar de un parc, un poliţist şi o fată drăguţă.
Calitatea cea mai de preţ a unui mare actor este că se adoră pe sine atunci când joacă.
Caracterul adevărat al unui om este dezvăluit când acesta este beat.
Corpul tău dezbrăcat ar trebui atins doar de cei ce se îndrăgostesc de sufletul tău dezgolit.

De la o anumită vârstă doare şi plăcerea.

Eşecul nu este important. Îţi trebuie curaj ca să te faci de râs.

Fă-ţi griji pentru conştiinţa ta, nu pentru reputaţia ta. Conştiinţa este ceea ce eşti tu, reputaţia este ceea ce gândesc ceilalţi despre tine. Iar ceea ce gândesc ceilalţi despre tine, este problema lor.
Filmele sunt fade. Spectatorii vor să vadă de fapt actori jucând în faţa lor pe o scenă.

Gândim prea mult şi simţim prea puţin.

Iubesc femeile, dar nu le admir.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am început să mă eliberez de tot ceea ce nu era benefic pentru mine ... Persoane, situaţii, tot ceea ce-mi consuma energia. La început, raţiunea mea numea asta egoism. În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să doresc o viaţă diferită şi am început să înţeleg că tot ceea ce mi se întâmplă contribuie la dezvoltarea mea personală. Astăzi, ştiu că aceasta se numeşte ... maturitate.

La răscruce de viaţă nu există indicatoare.
Liniştea este un dar pe care puţini îl ştiu preţui. Poate pentru că nu poate fi cumpărată. Cei bogaţi cumpără zgomote ...

Nimic nu este permanent în lumea asta nedreaptă, nici măcar problemele noastre.
Nu mai am nimic de-a face cu America. Nu m-aş mai întoarce acolo, nici dacă Iisus Hristos ar fi preşedinte.

Putem trăi o viață liberă și frumoasă. Dar noi am pierdut calea. Lăcomia a otrăvit sufletele oamenilor, a baricadat lumea în spatele urii, ne-a împins către mizerie și vărsare de sânge. Am dezvoltat viteză, dar ne-am închis în noi: tehnologia care dă abundență ne-a lăsat tânjind după altceva. Cunoașterea ne-a făcut cinici, istețimea ne-a făcut duri și nemiloși. Gândim prea mult și simțim prea puțin: mai degrabă decât de tehnologie avem nevoie de omenie, mai mult decât de istețime avem nevoie de bunătate și blândețe.

O zi în care nu ai râs este o zi pierdută.
Oamenii mint, oamenii se ascund, poţi trăi o viaţă întreagă alături de cineva, fără să îţi treacă măcar prin minte adevăratul său caracter. Am învăţat că un beat spune adevărul şi am mai învăţat că după o călătorie lungă şi grea poţi spune că ai cunoscut în totalitate un om. Însă sunt oameni care nu se îmbată niciodată, sunt oameni care nu pleacă în călătorii lungi şi grele; în acest caz nu ştim nimic despre ei şi e mai bine să ştim din start asta.
Oglinda este cea mai bună prietenă a mea, niciodata când am plâns nu a râs de mine.
Omul este un animal îmblânzit, care, de-a lungul secolelor, a dominat celelalte animale cu înşelăciunea, violenţa şi cruzimea.

Rămân un clovn, nimic mai mult. Asta mă face sa fiu mult superior unui politician.

Să ajuţi un prieten în dificultate este uşor, dar să îi acorzi timp nu este întotdeauna uşor.
Sufletul omenesc îşi găseşte plăcere în liniştea naturii care se descoperă numai celor care o caută.
Sunt în relaţie de pace cu Dumnezeu. Conflictul meu este cu Omul.
Suntem toţi diletanţi; viaţa este prea scurtă ca noi să fim altceva.

Tinereţea ar fi fost o perioadă mai frumoasă dacă ar fi venit mai târziu în viaţă.
Trebuie să crezi în tine, ăsta-i secretul. Chiar şi atunci când eram la orfelinat sau alergam pe străzi să găsesc ceva de mâncare, mă gândeam la mine ca la cel mai mare actor din lume.

Viaţa a încetat să fie o glumă pentru mine, nu o mai găsesc cu haz.
Viaţa ar putea fi minunată dacă oamenii te-ar lăsa în pace.
Viaţa este minunată dacă nu te temi de ea.
Viaţa este o tragedie atunci când e privită în prim-plan şi o comedie când o priveşti în plan larg.
Viaţa râde de tine atunci când eşti nefericit ... viaţa îţi zâmbeşte atunci când eşti fericit ... dar, viaţa te salută atunci când îi faci pe alţii fericiţi ...
 
Citate despre Charlie Chaplin

Umorul nu s-a născut din fericire. Rîdem de tristețea lui Charlie Chaplin. – M. Charles Schulz
 
Ştiaţi că ... Albert Einstein şi Charlie Chaplin au fost prieteni?