joi, 19 decembrie 2013

SuperMarketuldefilme ... a ramas un SuperBlog



SuperMarketuldefilme ... a rămas un SuperBlog

-         concluzii de la finalul competiţiei SuperBlog 2013 -

Deşi competiţia s-a terminat la 1 decembrie, mi-am dorit să scriu acest articol, dar din lipsă de organizare/ timp, de abia acum mi-am făcut timp să-l scriu.

Propriul Motto: Sunt un om curios şi asta îmi ocupă tot timpul.

Motto: Un scop fără un plan este doar o dorință. (Antoine de Saint-Exupéry)

Pentru că primul articol postat în cadrul acestei competiţii s-a numit SupermarketuldeFilme este un SuperBlog m-am gândit să închei această experienţă online SuperMarketuldefilme ... a rămas un SuperBlog.

Introducere:
Când m-am decis să particip, am căutat informaţii online despre concurs, dar mi-am dat seama pe parcurs că, fie erau incomplete, fie inexacte. Este unul dintre motivele care stau la baza publicării acestui articol; el cuprinde mici indicaţii, sugestii, pentru cei care vor să participe în viitor la competiţia Super Blog şi să se claseze pe un loc cât mai fruntaş.


Într-un mod se ‘vede’ competiţia din afară/ la început, se descoperă pe parcurs, iar la final ... fiecare dintre participanţi rămâne cu ceva ...

Dacă aţi mai citit alte articole de pe acest blog, v-aţi putut da seama că aici se regăsesc informaţii clare, la subiect, bine structurate, nicidecum, opinii, recenzii, declaraţii siropoase despre o persoană sau obiect. Aşadar, ceea ce urmează este scris ‘la rece’, dar fără a jigni sau incomoda pe cineva. În momentul de faţă nu ştiu dacă voi mai participa, însă, dacă voi reveni, îmi voi urma propriile sfaturi postate aici.
Intenţia mea nu este de a mă situa pe poziţia unui guru (atot cunoscătoare), căci nu sunt, ci doar de a da anume răspunsuri pe care le-am căutat şi eu, şi pe care – negăsindu-le în altă parte – le-am descoperit singură. Asta nu înseamnă că ceea ce regăseşte aici te poate transforma în câştigătorul primului loc, dar nici al ultimului. Important este să ştii la ce să te aştepti, să nu fii surprins încă de la prima probă şi să-ţi reduci nivelul de stres avut în această perioadă.

Despre competiţia SuperBlog: toată lumea o compară cu un maraton. E adevărat. Precum la un maraton adevărat, şi aici trebuie să dai dovadă de rezistenţă fizică şi psihică, perseverenţă, răbdare, curaj, dedicaţie şi pasiune pentru ceea ce realizezi. Eu aş îndrăzni să-l compar şi cu sportul extrem bungee jumping: doar pentru cei curajoşi ... 
          Pe scurt, în cele 2 luni de muncă, stres şi termene-limită, trebuie să te arăţi celorlaţi plin de creativitate, imaginaţie, inventivitate, atractivitate, iniţiativă, noutate ...

Mini-ghid al participantului la competiţia SuperBlog:

Notă: m-am ghidat după ediţia din 2013. Sper că regulamentul nu se schimbă de la o ediţie la alta. Eu n-am găsit (poate că n-am căutat unde trebuie) detalii exacte şi complete despre probele din ceilalţi ani.

Deşi competiţia SuperBlog, varianta de toamnă, are loc între 1 octombrie – 1 decembrie, ca viitor participant trebuie să te pregăteşti (fizic, psihic & emoţional) dinainte, astfel:

-        În primul rând te întrebi ce vrei să obţii în urma participării (un răspuns exact şi sincer). Precum s-a observat, concursul durează 2 luni, aşadar activităţile cotidiene (de care te poţi lipsi) trebuie plasate (uşor) în planul 2, pentru a te putea concentra mai uşor la temele propuse.


-        Cauţi informaţii [scris, video] despre competiţie, foşti/ actuali participanţi/ câştigători, actuali juraţi – totul pentru a avea o părere de ansamblu, cât mai corectă, despre ceea ce înseamnă SuperBlog.
-        Înainte de a începe concursul - respectiv pe 1 octombrie - trebuie publicat un articol în care să anunţi participarea la competiţie; trimiţi adresa lui /  URL într-un e-mail adresat organizatorului, iar el îţi trimite confirmarea intrării în concurs, prin activarea unui cont personalizat.         
-       Te abonezi la newsletter pentru  a primi informaţii despre probele concursului. Nu ştiu şi nici nu (mai) contează de ce e-mail-urile cu privire la apariţia unei noi probe mi-au venit cu întârziere. Pentru asta, dar şi pentru a afla alte informaţii, trebuie intrat zilnic, de mai multe ori pe zi, pe pagina concursului şi pe pagina acestuia de Facebook.
-        Nu este obligatorie participarea la toate probele, dar ‘cu cât participi la mai multe probe, cu atât mai remarcate îţi vor fi calităţile de blogger şi vei putea câştiga mai multe puncte şi premii.
-        S-ar putea să te deranjeze faptul că un sponsor acordă 100 de puncte mai multor participanţi la aceeaşi probă.
-        La începutul aceastei ediţii s-a menţionat un număr aproximativ de 30 de probe, iar în final au rezultat 28.
-        Învaţă să foloseşti un program de editare a fotografiilor. Îţi va creşte mult punctajul, la fel, şi alegerea unor imagini şi videoclipuri adecvate răspunsului propus de tine pentru tema respectivă.

Ce n-am ‘văzut’eu (la început) / ce nu se ‘vede’ din regulamentul acestui concurs:     
-         se punctează – cât mai mult – creativitatea, dar şi imaginaţia, puse în valoare în scris (trebuie folosite cuvintele cele mai potrivite contextului; de ex. eu sunt creativă şi am imaginaţie, dar nu în scris)
-       citat: ‘Concursul se adresează tuturor persoanelor cu vârsta de minimum 18 ani, cu domiciliul sau reşedinţa în România, care deţin un site personal, denumit în continuare blog, indiferent de tematică, vechimea şi /sau traficul de vizitatori ale acestuia. Blogul şi toate articolele participante în competiţie trebuie să fie redactate în limba română.’ Cum am perceput eu: nu te avantajează nimeni (sper), tu îţi creezi propriul avantaj/ valoare dacă pe blogul personal scrii despre ‘orice’. Îmi propusesem la începutul competiţiei să răspund la fiecare probă plecând de la faptul că blogul meu este de nişă, dar pe parcurs n-am mai putut face faţă.
Într-adevăr vechimea nu contează (mă întreb pentru care motiv ar fi contat), dar cu numărul de vizitatori este o problemă. Se spune că nu contează (m-a atras asta), şi totuşi au fost probe la care s-au punctat comentariile, aprecierile, distribuirile cititorilor (like-uri, share-uri etc.).
Este firească naţionalitatea română a participanţilor, dar l-a final s-a văzut că cel care s-a situat pe locul 51 locuieşte în Germania. Asta să însemne că orice român aflat în străinătate, ce scrie în limba română, poate participa?
Despre folosirea limbii române: alţii sunt ‘fan brânză’, eu sunt fan ‘limba română’; la unele probe s-a menţionat la corectitudinea gramaticală – no comment. Consider că nu este acelaşi lucru: a scrie dezordonat, cu prescurtări, erori gramaticale ... (eu n-am răbdare să citesc astfel de articole/ blog-uri) şi alta lipsa unor litere/ caractere, ce poate apărea din neatenţie sau grabă (deşi totul trebuie recitit înainte de publicare). Deşi blogul participant aparţinând unui român este scris într-o limbă străină, acesta poate participa cu articole scrise în limba română.
-       Se spune că un participant are ‘dreptul de a se retrage în orice moment din competiţie’ (citat). Părerea mea: de ce te înscrii ... dacă renunţi ...? Ştiu din propria experienţă cât de obositoare a fost perioada, însă dacă îţi propui să ajungi finalist, este obligatoriu să participi la toate probele (nu contează punctajele obţinute). No comment pentru decizia unui participant care a decis să se retragă pe motivul că el nu scrie despre ‘produse femeieşti’ sau pentru o participantă - despre ‘plăcile video’. Te poate încuraja un articol despre un blogger nevăzător ce a continuat competiţia până la sfârşit. 
-       În regulament nu se face menţiunea, însă ai nevoie de conturi pe site-uri de socializare (Facebook, Twitter, Instagram) realizate pentru blog. Pentru că n-am dorit să-mi deschid conturi pe aceste site-uri, am fost punctată mai puţin la unele probe.
-       Atenţie la cerinţele tehnice: folosirea cuvintelor-cheie obligatorii şi asocierea link-urilor.  
-        Despre contestaţii: citat ‘fiecare participant la competiţţie are dreptul la un număr total de 3 contestaţii, cu menţiunea că, în cazul în care contestaţiile se soldează cu mărirea notei, caz în care sunt considerate justificate, aveţi dreptul la o nouă contestaţie. Argumentele sunt necesare din aceleaşi motive pentru care sunt solicitate şi în alte competiţii: justificarea lansării contestaţiei, motivele pentru care, raportându-te la cerinţele propuse de juriu, consideri că articolul merită o notă mai mare, dincolo de aprecierea subiectiva "punctajul primit e prea mic". În urma contestaţiei, punctajul se poate modifica sau poate rămâne neschimbat.

Pentru a scrie articolele:

-         Probele apar la 2-3 zile pentru care ai la dispoziţie 7 zile. Fapt ajutător sau nu: pentru fiecare zi de întârziere a înregistrării articolului pe platforma de jurizare se scad 10 puncte din punctajul acordat. Aşadar, dacă ţi-ai fixat ca ţel să ajungi finalist, o poţi face şi publicând şi înregistrând un articol după a 7-a zi acordată. Citat: ‘nu se ţine cont de momentul la care ai postat articolul pe blog, ci de cel in care ai înregistrat articolul în platforma de jurizare pentru că penalizările se aplică automat, din sistemul de programare, platforma nu “caută” pe fiecare blog data publicării; de altfel, pe bloguri data publicării articolelor nu e întotdeauna menţionată şi, oricum, poate fi cu uşurinţă modificată.
-         Pe lângă sursele de infomare recomandate, descoperă şi foloseşte şi altele.
-       Atenţie la formularea enunţului probei, cerinţelor tehnice, criteriilor de jurizare. În cazul în care ai vreo nelămurire, ai timp de întrebat şi primit răspuns (unele dintre enunţuri pot părea neclare, ireale, chiar ciudate). Nu lăsa pe ultima oră, în ultima zi, publicarea articolului pe propriul blog; din cauze obiective poţi întârzia cu răspunsul, pentru care eşti depunctat.

Pentru a înregistra un articol (adică răspunsul tău):

-        publică articolul pe propriul blog
-        menţionează – la începutul sau la sfârşitul articolului – că acesta a fost scris pentru SuperBlog
-        logează-te la contul personal din platforma de jurizare cu datele stabilite la înscriere. Aici apar ca ‘rubrici’:
centralizator
contul meu
schimbă parola
clasament
logout
Centralizator -> Participă – la fiecare probă apare: Titlul, Copy-paste articol, adresa URL la care apare articolul de pe blogul tău. Aceste date trebuie să fie exacte cu ceea ce apare pe blog. Atenţie: odată adăugat articolul pe platforma de jurizare, acesta nu trebuie şters sau modificat; ai grijă ca adresa URL să fie la fel (Cu toate că am trimis 2 adrese URL incomplete, organizatorul mi-a înţeles greşeala şi s-a reglat situaţia); la rubrica ‘conţinutul articolului’ se copiază articolul, dar nu ştiu cum apare pe platforma sponsorului/ juratului probei (de fapt nu prea contează, căci el intră pe blogul tău după adresa articolului indicată de tine). 

După ce criterii s-au acordat punctele:
-        Nu s-a apreciat copy-paste. Eu n-am prea înţeles: care copy-paste? Imitaţia este o problemă largă de dezbătut. Toţi suntem o imitaţie a celorlaţi, nu-i aşa? Să zicem că a copia şi a te influienţa de undeva/ de la cineva sunt două lucruri diferite. Poate că nu s-a vrut asemănarea exactă (virgulă cu virgulă) între articole, ceea ce era imposibil de realizat. Oare s-o fi considerat copy-paste faptul că unele articole începeau cu un motto diferit, ales în funcţie de blog, tema propusă, răspunsul ales (doar cuvântul ‘motto’ era copy-paste)? Sau că articole diferite au avut acelaşi titlu? Sau atunci când s-a cerut inventarea unei poveşti/ familii/ concurs, ideea de bază era aceeaşi?
-        Pentru unele articole s-a cerut un minim/ maxim de caractere (fără spaţii) = characters (no spaces). Eu am făcut proba astfel: am copiat răspunsul meu, doar el, într-un document nou, pentru a şti exact câte caractere am folosit.
-        Textul trebuia să fie (într-o ordine aleatorie):
unitar, relevant, la obiect, creativ, nou, original, captivant, amuzant;
să fie prezentat într-o formă atractivă şi inedită;
să aibă fluenţă şi corectitudine în exprimare/  gramaticală;
să aibă unitate, coerenţă şi cursivitate;
în unele cazuri: s-a punctat iniţiativa; utilitatea; îmbunătăţirea produsului; emoţia transmisă cititorilor (un indicator fiind comentariile acestora); concizia, coerenţa şi entuziasmul;
răspunsul oferit să fi fost prezentat din unghiuri de privire inedite; sub forma unei poveşti reale sau imaginare;
să exprime nota personală a autorului.

Cum a perceput eu notarea:
-      n-a contează sinceritatea (nimeni nu ştie că eşti sau nu sincer/ nimănui nu-i pasă)
-      au contat: articolele cât mai lungi, mai siropoase, mai ‘mincinoase’, lăudăroase, în sensul că trebuie să scrii / descrii cât mai artistic, plastic, obiectul la care face referire tema probei; povestea şi modul în care a fost redată (advertorial sau nu)
-      atunci când prin tema propusă s-au cerut detalii tehnice, acestea trebuiau foarte mult şi foarte bine detaliate
-      criteriile de jurizare au fost aproape identice (copy-paste), aşa încât mă întreb cum s-a făcut reuşit o jurizare obiectivă

&&&

Statistică generală pentru SuperBlog 2013:
-      la începutul competiţiei s-au înscris: 270 de bloguri
-      finalişti (ce au participat la toate cele 28 de etape): 95 de bloguri
-      au fost scrise: 3753de articole; în medie 134 de articole pe probă 
     -      conform sursei s-au scris peste 2,5 milioane de cuvinte, au fost postări pe grupul de superblogeri de pe Facebook cu peste 1000 de comentarii, a fost ediţia cu cel mai mare număr de finalişti de până acum, respectiv 95 

Sponsori / probele sponsorizate:
-         Toyota : 1, 13, 24
-         MarketOnline.ro: 2, 23
-         Farmec: 3, 15, 28
-         Programs4Media & RoImage: 4
-         Delaco: 5, 19
-         Vila Alpin*** din Straja: 6, 20
-         Reeijia.ro: 7, 14
-         Coty Cosmetics Romania: 7, 17
-         StampileOnline.ro: 9
-         MediaDot.ro: 10, 16  
-         Editura Nemira: 11, 25
-         LuxuryGifts.ro: 12, 21, 26
-         Vacanţe Speciale CND Turism: 18
-         Compania – Valvis Holding / Brandul – AQUA Carpatica: 22
-         Zeilist.ro [partener media]: 27

Am realizat o mică statistică a participării mele din acest an, nu pentru a mă lăuda, ci pentru a se vedea cum au fost apreciate de juriu răspunsurile mele. Fiecare dintre ele încep cu copierea enunţului formulat de juratul/ sponsorul probei respective.

1.    Titlul probei: Toyota Corolla. Frumoasa cu un scop precis
Participanţi: 206
Punctajul acordat: 80

2.    Titlul probei: Viaţa sănătoasă la tine acasă
Participanţi: 194
Punctajul acordat: 93

3.    Titlul probei: Doctorul personal al părului tău
Participanţi: 182
Punctajul acordat: 90

4.    Titlul probei: Tentaţii (i)rezistibile
Participanţi: 179
Punctajul acordat: 85

5.    Titlul probei: Când te gândeşti la Miez de Lapte, la ce te mai gândeşti?
Titlul articolului: Când elefanţii zboară! 
Participanţi: 171
Punctajul acordat: 82

6.    Titlul probei: Vacanţa perfectă la Straja
Titlul articolului: De strajă la poarta iubirii 
Participanţi: 162
Punctajul acordat: 65

7.    Titlul probei: Genţile reimaginate
Titlul articolului: Întâmplări cu şi despre poşete 
Participanţi: 158
Punctajul acordat: 90

8.    Titlul probei: Care este adevăratul secret al seducţiei?
Participanţi: 163
Punctajul acordat: 78

9.    Titlul probei: Ştampile şi obiecte de papetărie accesibile
Participanţi: 155
Punctajul acordat: 96

10.                       Titlul probei: Ce ne mai place joaca!
Participanţi: 146
Punctajul acordat: 90

11.                       Titlul probei: Jocurile copilăriei versus jocurile vieţii de adult
Participanţi: 143
Punctajul acordat: 90

12.                      Titlul probei: Acasă la LuxuryGifts
          Titlul articolului: Tutorial pentru mame vitrege
Participanţi: 135
Punctajul acordat: 75

13.                       Titlul probei: Redescoperă lumea dintr-un hibrid
Titlul articolului: Dincolo de RAINBOW
Participanţi: 134
Punctajul acordat: 92

14.                       Titlul probei: Blogging cu umor
Titlul articolului: Gânduri (i)reale – definiţii afurisite despre femei – 
Participanţi: 129
Punctajul acordat: 90

15.                       Titlul probei: Coşurile îţi pot strica ziua!
Titlul articolului: Viaţa are prioritate! 
Participanţi: 125
Punctajul acordat: 93

16.                       Titlul probei: Gustul copilăriei, acum la atingerea unui singur buton!
Participanţi: 120
Punctajul acordat: 92

17.                       Titlul probei: Alege-l pe Killer King!
Titlul articolului: Killer Queen îşi caută partener 
Participanţi: 118
Punctajul acordat: 98

18.                       Titlul probei: Trăieşte visul american!
Titlul articolului: Urmează-ţi visul! 
Participanţi: 109
Punctajul acordat: 90

19.                       Titlul probei: Sunt fan brânză, susţin şi semnez!
Titlul articolului: Say CHEESE!
Participanţi: 109
Punctajul acordat: 82

20.                      Titlul probei: Călătorie virtuală prin Vila Alpin din Straja
Participanţi: 103
Punctajul acordat: 95

21.                       Titlul probei: Concursul meu LuxuryGifts
Titlul articolului: Concursul Ghiceşte ţara! 
Participanţi: 103
Punctajul acordat: 93

22.                       Titlul probei: #Puritate
Participanţi: 103
Punctajul acordat: 97

23.                       Titlul probei: Bine sau prost îmbrăcat?
Titlul articolului: Curajul de a fi IRON MAN 
Participanţi: 102
Punctajul acordat: 93

24.                       Titlul probei: Dream Car Art Contest
Titlul articolului: Visează! Desenează! Câştigă! 
Participanţi: 102
Punctajul acordat: 90

25.                       Titlul probei: Scrisoare către Moş Crăciun
Participanţi: 105
Punctajul acordat: 99

26.                       Titlul probei: Un cadou cu semnificaţie
Titlul articolului: Frumuseţea vine din noi
Participanţi: 101
Punctajul acordat: 92

27.                       Titlul probei: Puterea parteneriatului în blogosferă
Titlul articolului: Dincolo de blogosferă 
Participanţi: 98
Punctajul acordat: 92

28.                       Titlul probei: Doina, o vedetă la tine în poşetă!
Titlul articolului: Doina merge mai departe 
Participanţi: 98
Punctajul acordat: 94

Locul obţinut: 25
Total puncte acordate: 2496
Fără depunctări, dar cu 2 contestaţii.
Dacă aș face o medie ca la școală, aș avea media generală de 8.9!

...  Locul 1: 2652 puncte

Top 3 pentru SuperMarketuldeFilme:

1.     Punctajul acordat: 99
Titlul articolului: Îl cunosc ... de undeva ... pe Moş Crăciun

2.     Punctajul acordat: 98
Titlul articolului: Killer Queen îşi caută partener

3.     Punctajul acordat: 97
Titlul articolului: Puritatea în artă sau arta purităţii

Despre stilul meu de scris folosit în cadrul competiţiei SuperBlog & pe blog:
-       nu obişnuiesc să dau detalii despre mine sau cum gândesc
-       petrec foarte mult timp pentru cercetarea subiectului, de aceea articolele mele sunt lungi şi pline de informaţii
-       pe parcursul concursului mi-am creat un folder (cca. 700 mb) în care am pus 28 de documente Word cu detaliile despre probe, diferite fişierele ajutătoare, fotografiile folosite sau nefolosite, tot ce am considerat că mă poate ajuta la un moment dat. Recomandarea mea este să nu oferi toate informaţiile pe care le deţii la prima probă a unui sponsor, lasă şi pentru celelalte.
-       Am avut încercări timide (probele 10, 12, 13, 17, 24, 15, 26, 28) de a inventa poveşti.
-       Am încercat (şi am reuşit doar la jumătate din numărul articolelor) să adaug mici informaţii referitoare la cele 2 teme ale acestui blog: lumea cinematografică şi lumea coreeană. (probele: 1, 2, 3, 4, 7, 8, 10, 15, 16, 18, 19, 21, 22, 28)


-       Aş putea spune că fiecare articol mă reprezintă, în sensul că le-am scris cu sinceritate, naivitate şi că ele prezintă combinaţia informaţiilor găsite de mine în momentul publicării lor. Dacă le-aş scrie acum, e posibil să fac modificări sau schimbări de abordare sau de conţinut.
-       Înainte de a publica fiecare articol, l-am citit şi recitit pentru a evita orice fel de greşeală.
-       Am vrut ca pentru titlurile articolelor mele să nu dau copy-paste din formularea enunţului dat de sponsor. Nu îmi dau seama dacă m-a ajutat asta sau nu.
-       Am citit destul de multe dintre articole celorlalţi participanţi. Nu neapărat să mă influenţez din munca lor, ci mai degrabă pentru a vedea ceea ce apreciază juraţii.

&&&

Informaţii scrise & video despre competiţia Superblog de-a lungul anilor:

Gala de premiere a SuperBlog 2013:


Emisiuni realizate (10) de Claudia Pătraşcu - Communication Manager, SwissPlan.biz - la RadioLYNX în cadrul ciclului de emisiuni 'SuperBlog' 2013:

-         invitaţi: Raluca Gabriela Cincu, blogger partener SuperBlog 2013   www.romaniistiuromaneste.wordpress.com    
    Ioana Borza, manager marketing Farmec
    Sorana Bordaș, câștigătoarea Spring SuperBlog 2013
(emisiune din 24 sept. 2013) (prima emisiune)

-         invitate: Simona Borascu, Marketing Coordinator în cadrul Delaco
     Corina Codrea, manager al magazinului online de genti Reeija.ro
(emisiune din 8 oct. 2013 - înregistrare)

-         invitaţi: Florin Pantelimon, co-fondator Rubin2000, StampileOnline.ro
    Camelia Ionescu, Vila ALPIN Straja
    Oltea Zambori, blogger partener SuperBlog 2013 www.nebuloasa.info
realizatoare: Violeta-Loredana Pascal, PRwave, partener media SuperBlog 2013
(emisiune din 15 oct. 2013)

-         invitaţi: Maria Galan, specialist PR, Editura Nemira
              Robin Molnar, câştigătorul SuperBlog 2011 www.robintel.ro  
(emisiune din 22 oct. 2013)

-         invitaţi: Cristina Zamfir, manager brand COTY România / jurat SuperBlog
              Darius Cristian Jula, membru ArenaIT, câştigător SuperBlog 2008
(emisiune din 29 oct. 2013)

-         invitaţi: Andrei Mihai,director CND Turism www.VacanteSpeciale.ro
    Mădălina Cristea, program coordinator
    Iulia Lăzărescu, fostă participantă în programul ‘Work and travel’
    Alexandra Verzeş, blogger partener SuperBlog 2013 www.lexaverzes.ro
(emisiune din 5 nov. 2013)

-         invitate: Claudia Tocilă, PR online AQUA Carpatica
               Ana-Maria Toma, PR online Toyota România
    Christian Hertzug , blogger partener SuperBlog 2013, câştigătorul locului 10 în SuperBlog 2011 şi a locului I în ediţia SuperBlog 2012 www.mnealui.info
(emisiune din 12 nov. 2013)

-         invitat: Francisc Vasile, blogger partener SuperBlog 2013 – finalist n ediţiile SuperBlog 2012 şi Spring SuperBlog 2013 www.spanac.eu
(emisiune din 19 nov. 2013)

-         invitată: Mădălina Zaharia, manager PR LuxuryGifts.ro (penultima emisiune)
(emisiune din 26 nov. 2013)

-         invitate: Dana Lalici, câştigătoarea SuperBlog 2013
               Antonia Bălan, locul 2 SuperBlog 2013
                         Alina Gheorghe, locul 3 SuperBlog 2013
(emisiune din 10 dec. 2013) (ultima emisiune) Mulţumesc pentru recomndările făcute de aceste 2 doamne.

Canale YouTube:


Alte informaţii despre competiţie / blogging:


Interviu cu câştigătorii SuperBlog 2009 şi 2010, respectiv Bogdan Mihalaşcu (www.moneywatch.ro  şi Manuek Cheţa (www.manubv.wordrepps.com devenit http://obisnuit.eu)   








Interviu din 27 febr. 2013 cu Claudia Pătraşcu http://romaniancopywriter.ro/claudia-patrascu-manager-comunicare

Interviu din 5 nov. 2013 cu Claudia Pătraşcu, prezentă în studioul Radio România Cultural

Adrese de socializare:
Facebook: www.facebook.com/SuperBlogs
grupul de SuperBloggeri: https://www.facebook.com/groups/superbloggeri
Twitter:  https://twitter.com/SuperBlogEu
Se pot vizualiza discuţiile după hashtag-ul #superblog2013.

P.S.: Am scris acest articol ‘nesfârşit’ în primul rând pentru mine, apoi pentru cei interesaţi de acest subiect. Hârtia se poate pierde, gândurile/ ideile pot dispărea, dar blog-ul se menţine în timp. 
Pentru că în domeniul internetului toţi suntem începători, sper că acest articol va fi util celor interesaţi şi mai puţin iniţiaţi în SuperBlog.    

Un gând de rămas bun: fie ca gândurile mele transpuse prin scris în acest articol să te ajute să devii o Girafă creativă (cunoscătorii ştiu ce reprezintă !!!). 
          Dacă te întrebai cum arăt, iată o fotografie care (uneori) mă reprezintă.
  


Dacă ţi s-a făcut dor de Miez de lapte, încearcă să construieşti ...