miercuri, 20 noiembrie 2013

Curajul de a fi IRON MAN



Curajul de a fi IRON MAN

Acest articol reprezintă tema pentru a 23-a probă a concursului SuperBlog 2013.
Proba 23. Bine sau prost îmbrăcat?

Introducere: “Cu ce mă îmbrac astăzi?” “Mi se potriveşte?” “În weekend am botez, ce pun pe mine?” “Am o întâlnire importantă, cum ar trebui să mă prezint?”
Vă sună cunoscute aceste întrebări? Observăm că, în ultimii ani, oamenii au început să acorde mai multă atenţie modei, stilului vestimentar şi felului în care se prezintă. Avem mall-uri la fiecare 2 km, avem sute de magazine online de fashion, suntem bombardaţi în fiecare zi cu tot felul de oferte din acest domeniu. Însa lucrul cel mai important este ce alegem: să cumpărăm în fiecare săptămână câte un articol vestimentar sau le îngrijim foarte bine pe cele care le avem deja? Dacă investim mulţi bani în haine, oare imaginea noastră se va schimba? Sau bunul gust, o haină bine îngrijită, bine călcată, va fi întotdeauna peste orice trend?

Enunțul probei: Cum arată în viziunea ta o ţinută impecabilă? Cât de importantă este o haină curată şi bine calcată? Ce te-ar determina să alegi unul dintre produsele Bosch din gama Edition Rosso? Crezi că te-ar ajuta să îţi defineşti ţinuta perfectă? Includeţi una dintre imaginile celor 3 produse prezentate şi sigla Bosch.

&&&

Motto: Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii mereu diferită! Îmbracă-te prost şi vor ţine minte rochia. Îmbracă-te impecabil şi vor ţine minte femeia. (Coco Chanel)

Au curs râuri de cerneală şi s-au scris tomuri întregi despre modă, stiluri vestimentare, imaginea pe care fiecare individ (femeie sau bărbat) trebuie s-o afişeze în public, dar şi într-un mediu particular (părerea mea). De fapt, problema este foarte simplă, noi o complicăm: cu cât mai devreme, cu atât mai bine, fiecare dintre noi trebuie să ne descoperim stilul propriu, unic, dar identificabil pentru cei din jur. Unii spun că haina îl face pe om (îl face să pară ceea ce nu este), dar viaţa de zi cu zi de arată mai degrabă că omul face haina.

Eşti un nimeni, se afirmă,
Dacă n-ai costum de firmă;
Eu identitate am ...
Şi-n costumul lui Adam.
(epigramă de Marian Cioacă)
         
Una din cheile succesului personal este să porţi o haină cu eleganţă, graţie, excelenţă. Să ai o ţinută impecabilă nu înseamnă să cumperi în fiecare săptămână, ci mai degrabă să ştii să combini ceea ce ai – în plan personal şi în plan vestimentar. Banul să fie doar mijlocul de care ne folosim (adică esenţa stilului), şi nu modul de a ieşi în evidenţă. Această situaţie poate apărea atunci când o haină scumpă este purtată neadecvat. Se uită faptul că fiinţa umană comunică verbal, şi non-verbal.
În orice mediu social ne-am afla, trebuie să ne menţinem o ţinută impecabilă, de la bunele maniere, până la vestimentaţie: la locul de muncă (de ex. mediul de afaceri, alimentar, spitalicesc, educaţional), coktail-uri, vernisaje de artă, nunţi, aniversări, petreceri, la plajă, la prima întâlnire cu familia persoanei iubite, etc. Totul trebuie ales/ purtat astfel încât să se creeze un tot unitar în care să ne simţim bine în propria piele. Ca şi cum am crea o operă de artă, trebuie să avem în vedere unitatea, echilibrul, accentul (emfaza) şi proporţia pieselor componente. Felul în care ne prezentăm în astfel de situaţii poate avea un mare impact asupra omului de lângă noi; o primă impresie bună ne poate oferi un loc de muncă mai bine plătit, o afacere încheiată cu succes sau chiar stabilirea unor relaţii importante.
Dacă vrem să atragem atenţia printr-o ţinută impecabilă, este indicat să ne alegem hainele în funcţie de croială, material, asocierea culorilor, locul unde va fi purtată / dress code, accesorii, machiaj (în cazul doamnelor), încălţăminte (ea poate transforma o ţinută banală într-una spectaculoasă sau, din contră, poate distruge complet un outfit elegant şi glamour), culoarea părului, înălţime, anotimp; mai nou, s-a ajuns ca zodia să dicteze stilul vestimentar (!!). 
Eleganţa se dobândeşte prin atitudine, cultură şi bun simţ.

&&&

Graţie temelor propuse de sponsorul Marketonline.ro am putut călători (virtual) în Coreea de Sud (storcător de fructe, proba a 2-a), Italia (cuptor de bucătărie, proba a 16-a) şi Germania (fier de călcat, proba a 23-a). 


 Când se gândesc la FIARE, unele femei se gândesc, ori la fiarele sălbatice, ori îşi descriu partenerii de viaţă FIARE în dormitor. Alte femei, mai ales celor gospodine, le vine în minte - instantaneu - imaginea unuia dintre cele mai folosite produse electrocasnice – fierul de călcat. Cum spuneam în introducere, pot să te prezinţi celorlalţi cu ţinuta perfectă formată din haine ‚mai vechi’, dar îngrijite corespunzător (spălate şi călcate). 

Cum gândesc bărbaţii, asta e o altă poveste! De acum încolo ei ar trebui să ştie că puterea are un nou nume: gama EditionRosso de la Bosch. Prin crearea acestor electrocasnice, seducţia a trecut la alt nivel. În trecutul îndepărtat, un bărbat cucerea/ seducea o femeie prin abilităţile lui de vânător, acum câţiva ani ‚aspiratorul de femei’ era considerat un automobil decapotabil, acum a venit rândul staţiei de călcat activă Sensixx DS37 EditionRosso – îngrijeşte ţesăturile ca un profesionist. Un nu aleg acest produs, ci bărbatul care l-a cumpărat şi îl foloseşte.

 Am rămas impresionată de performanţele acesteia, urmărind videoclipul de mai jos: parcă se descrie o maşină de formula 1, nicidecum un ‚banal’ fier de călcat.



Dacă la proba 16 am scris despre gastrosexual, acum voi face referire la retrosexual, acea tipologie de bărbaţi care impresiona prin gesturi de gentleman; tipul de erou care le salva pe domnişoare din orice situaţie. Un bărbat care ştia să fie bărbat. Care nu-şi alegea ziua de călcat rufe după ultima haină curată avută în şifonier. Eroul preferat doamnelor: IRON MAN. 
 



Care este motivul pentru care masculii adoptă acest stil? ‘Unii domni încearcă să revină la concepţiile vechi despre bărbat şi la rolurile lui. Forma retrosexuală nu face decât să regreseze bărbatul modern la comportamentul, atitudinea şi aspectul masculului arhaic. Aspectul natural, dezinteresul pentru detaliile legate de accesorii şi cosmetice îi pun în evidenţa masculinitatea. Mesajul pe care îl transmite este putere, dezinvoltură, încredere în sine. Ca tip de personalitate, retrosexualul este un individ stabil, echilibrat, cu moralitate şi concepţii de viaţă simple’, explică psihoterapeutul Keren Rosner trăsăturile psihologice ale bărbatul retrosexual. Citat preluat de pe site-ul adevărul.ro.
Ce are retrosexualul cu fierul de călcat? Eu aş zice că în vremea lui bărbaţii îşi ajutau mai mult femeile în treburile casnice. Oare n-ar putea şi acum să o facă, ştiind de această minunăţie de aparat electrocasnic? În zilele noastre, un bărbat trebuie să aibă curaj să fie bărbat ... în propria sa casă. 

Conform unui chestionar realizat de cotidianul online Huffington Post, printre cele 50 de lucruri pe care trebuie să le ştie un bărbat (până la vârsta de 50 de ani) se enumără activităţi casnice precum: să spele rufele, să se îmbrace adecvat, să îşi facă un nod la cravată, să coasă un nasture, să calce, să îşi cumpere haine, să facă patul, să aranjeze masa, să spele vasele.

În fine, dacă până acum nu i-am convins, sper s-o fac în continuare. Există în lume campionate de ‘călcat rufe’adresate bărbaţilor: EXTREME IRONING. Pentru exemplificare, vă rog să urmăriţi următorul material despre acest sport extrem.