sâmbătă, 19 octombrie 2013

Întâmplări cu şi despre poşete



Întâmplări cu şi despre poşete

Acest articol reprezintă tema pentru a şaptea probă a concursului SuperBlog 2013.

Proba 7. Genţile reimaginate
Introducere:  Reeija.ro este magazinul online unde găseşti genţi şi poşete de damă numai şi numai din piele. Fie că îţi place să fii casual, office, neconvenţională sau artsy, Reeija are mai bine de 50 de modele diferite de genţi, poşete şi accesorii.
Ne mândrim cu genţi de calitate, iar handmade-ul este la el acasă. Femeia independentă şi stăpână pe destinul ei adoptă o geantă de la Reeija.

Enunțul probei: Am vrea să ştim cum ai reimagina tu geanta. Cum i-ai schimba rolul sau funcţia. Dacă ai inlocui-o cu altceva sau ai folosi geanta în alte întrebuinţări. Cum reimaginezi geanta pentru a o scoate din cadrul deja cunoscut, cel de păstrătoare de secrete femeieşti, ţinută mereu pe umăr şi plină cu o infinitate de lucruri.

&&&

Motto: O femeie fără poşetă este la fel de pierdută ca un călător în deşert.

Precizare: Când am ales să particip la acest concurs am făcut-o cu gândul la cele 2 teme ale blogului: lumea cinematografică şi lumea coreeană. Pentru această probă am decis să nu le menţionez, ci să prezint o mică pagină din istoria poşetelor. Pe lângă multe aspecte, acest concurs m-a ‘obligat’ să învăţ lucruri noi din domenii pe care nu le-am cercetat înainte. Astfel că, datorită acestei prime teme propuse de producătorul de genţi şi poşete Reeijia am ajuns să ştiu câteva ceva din acest domeniu.

Esenţele tari se ţin în sticluţe mici, iar secretele femeilor (dar şi ale bărbaţilor) se păstrează în genţi micuţe. Dar nu numai. Pentru unele dintre femei, geanta este mai mult decât un accesoriu, ea reprezintă o bibliotecă, un sac de voiaj, un birou mobil, un vestiar, o măsuţă de toaletă portabilă, un cărucior pentru cumpăraturi sau toate la un loc; pentru altele, o geantă de lux ea se transformă în obiect de gelozie stârnit femeilor din jur, dovada dragostei partenerului sau preţul infidelitetăţii lui, şi mai nou, monedă de schimb la casele de amanet din Hong Kong. Există şi o ştiinţa a genţilor de mână - bagology - ce explică cum felul în care o femeie poartă geanta îi arată întreaga scară de caracteristici, de la o minte deschisă şi generoasă la una precaută şi lacomă.

          În zilele noastre aţi achiţiona o geantă a devenit o artă ca şi crearea ei. Alegerea se face în funcţie de brand, design, culoare, mărime, propria siluetă, buget. Consider că cel mai important criteriu trebuie să fie stilul propriu şi dorinţa de a fi elegant(ă). Eleganţa presupune nu numai bani şi ţinute reproduse din ultimele reviste de modă, ci şi o cunoaştere a stilurilor decorative şi a istoriei modei. Vorba aceea: ‘Ca să faci bani, ai nevoie de anumite aptitudini; ca să îi cheltui, ai nevoie de cultură.’ Îi dau dreptate d-lui Cătălin Botezatu când afirmă că ‘accesoriile sunt foarte importante atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi, numai că de foarte multe ori femeile au tendinţa de a pune accesorii de foarte proasta calitate foarte kitschoase şi mai ales fake-uri. Asta cred că este şi marea problema a vedetelor din România, mai ales a celor de gen feminin. Cred că dacă îş agaţă de mînă o brăţară sau o geantă de la diverse branduri celebre care sunt fake-uri vor păcăli, ei bine nu sunt de acord cu această abordare. Mai bine îţi cumperi o geantă normală, nefirmată decât sa faci astfel de compromisuri vestimentare.’


 Revenind la tema probei, suntem rugaţi să ne reimaginăm geanta, să-i schimbăm ‘rolul sau funcţia’. Conform DEX sunt (aproape sinonime):
* rol = atribuţie, sarcină ce în revine cuiva în cadrul unei acţiuni; misiune (despre o persoană),
* funcţie = sarcină, rol, destinaţie (despre un obiect)   
* geantă = obiect din piele, din pânză, din material plastic etc. de formă dreptunghiulară, având în interior una sau mai multe despărțituri, care servește la transportarea cu mâna a unor acte, cărți, caiete etc.; servietă, poșetă; din lb. turcă çanta
* poşetă = geantă mică din piele, material plastic etc. în care femeile țin și poartă acte, bani și diferite accesorii de toaletă; din lb. franceză pochette
         
Pentru mine cea mai bună geantă/ poşetă sunt buzunarele (bărbaţii îmi dau dreptate, nu-i aşa?) aşa încât mi-e aproape imposibil să imaginez, re-imaginez conceptul de geantă. De ce-aş schimba modul de folosire a unei genţi când ea necesită multă muncă şi câteodată uciderea fără milă a unor animale pentru a le crea? Rolul unei genţi este de a fi geantă ...

Chiar dacă nu sunt o fashion-istă, asta nu mă împiedică să admir anumite opere de artă şi/ sau ştiinţă sub forma poşetelor de damă.
Iată cele mai scumpe şi exclusiviste genţi realizate vreodată: 

 


Să vrei ca produsele tale să fie (re)cunoscute de cât mai mulţi consumatori – precum creatoarea Reeijia în domeniul marochinăriei – este o activitate pe cât de dificilă, pe cât de frumoasă, interesantă, captivantă. Arta vestimentară presupune cunoştinţe din foarte multe domenii şi implică multe aspecte care fac diferenţa între creatori/ producători: culoarea şi combinaţiile de culori, textura şi materialului alese şi combinaţii dintre ele, cunoştinţe solide de marketing, cunoaşterea concurenţei. Pentru a crea un brand nimic nu trebuie lăsat la voia întâmplării, începând cu factorii enumeraţi mai sus, apoi greşelile gramaticale şi de exprimare în campanii, menţinerea unui contact real cu potenţialii clienţi prin social-media, căutarea şi menţinerea unui stil unic care să permită distincţia clară faţă de concurenţă. Dacă tot vorbeam de ‘Miezul de lapte de la Delaco’ într-o probă anterioară a concursului, de ce nu s-ar înscrie o firmă producătoare de genţi, precum Reeijia, în procesul de declarare ca ‘Produsul anului’. Vezi articolul respectiv de pe blog.
 Pentru a (re)imagina, adică a concepe, a crea, a inventa, a născoci un produs trebuie să avem cunoştinţă de istoria acestuia, apoi de ceea ce au realizat/ realizează concurenţa. Totul în numele stilului caracteristic companiei creatoare: în cazul nostru, o geantă unică, personalizată/ individualizată, perfectă, atât din punct de vedere estetic, dar şi practic (funcţional). 

 Pe final, vă invit să descoperiţi lucruri interesante despre genţi, fie concepute de mărci importante, recunoscute pe plan mondial, fie de producători în curs de afirmare. Pot eu să (re)inventez GEANTA când mi-au luat-o alţii înainte !?!





Nota 1: Am folosit acest gen de fişier pentru că este uşor de citit şi descărcat.
Nota 2: Vă vor să nu luaţi în consideraţie la jurizare o mică scăpare apărută la editarea acestui document (undeva apare greşit litera ‘l’). Ni s-a atras atenţia în regulamentul concursului să nu modificăm ceea ce am publicat deja. O voi face după terminarea concursului. Vă mulţumesc pentru înţelegere!